חשיפת 'כיכר השבת'

בנט הורה: לבדוק מחדש את הישיבות שנפסלו בימי פורים

שר החינוך נפתלי בנט הורה לאגף הישיבות במשרד החינוך לבדוק מחדש את כל הישיבות שנפסלו בביקורת שנערכה בעיצומם של ימי הפורים, כפי שנחשף ב"כיכר השבת" • כל הפרטים (אקטואליה)

ישראל כהן | כיכר השבת |
שר החינוך נפתלי בנט (צילום: הדס פרוש - פלאש 90)

חשיפת "כיכר השבת": שר החינוך נפתלי בנט הורה לאגף הישיבות במשרד החינוך לבדוק מחדש את הישיבות שנפסלו בשבוע שעבר לאחר שהבחורים לא התייצבו בישיבה בשל חג הפורים, כך נודע ל"כיכר השבת".

שבוע לאחר הסערה בעולם הישיבות שנחשפה ב"כיכר השבת" בעקבות הביקורות שערכו פקחי משרד החינוך בעיצומם של ימי הפורים בעולם הישיבות, הורה שר החינוך נפתלי בנט לבדוק מחדש את הישיבות שנפסלו.

החלטתו של שר החינוך התקבלה בעקבות פנייה של יו"ר ועד הישיבות הרב חיים אהרן קאופמן אשר פנה לשר החינוך והציג בפניו את הבעיות שנוצרו בישיבות בעקבות חג הפורים.

במכתב ששלח הרב קאופמן הוא גולל בפני שר החינוך את הימים המיוחדים של חג הפורים בהם הבחורים יוצאים לבתיהם בין היתר בערים החוגגים שושן פורים ואת הצרכים הנוספים בגינם הבחורים לא נמצאים בהיכלי הישיבות. "זהו מועד חריג שאינו מלמד על הכלל", כתב הרב קאופמן.

בעקבות הבקשה הורה שר החינוך לאנשי משרדו לערוך בדיקה נוספת ולהתחשב בצרכי החג. "חג הפורים הוא לא חג של יום אחד בישיבות החרדיות ויש להתחשב בהם ולבוא לקראתם. אבקש לבדוק את הנושא מחדש", אמר שר החינוך.

יש לציין כי משרד החינוך בהובלת שר החינוך פעל בשנה האחרונה למען שיפור מערך הביקורות בעולם הישיבות וכיום לא נערכות בדיקות בימי ראשון בבוקר ובחמישי אחר הצהריים בשל ההבנה כי בחורים המתגוררים מחוץ לעיר בה ממוקמת הישיבה נאלצים לצאת ולחזור מוקדם לבתיהם בסופי שבוע.

חשיפת 'כיכר השבת' בשבוע שעבר

כפי שנחשף בשבוע שעבר ב"כיכר השבת", ישיבות רבות נפסלו בביקורות שערך משרד החינוך במהלך ימי חג הפורים.

ביום חמישי שלפני פורים - צום תענית אסתר - הגיעו פקחים לישיבת "עטרת ישראל" בשכונת בית וגן, הפקחים הגיעו בדיוק בערב פורים כאשר תלמידי הישיבה עסוקים בהתרמות עבור "תומכי תורה" למען החתנים. למרות ההסברים של מנהלי הישיבה, הישיבה לא עברה ובקרוב תעבור ביקורת נוספת.

דפוס פעולה דומה ומקומם התרחש בישיבת קרלין בשכונת רמות בירושלים, שם הקדימו רפואה למכה ושלחו מכתב למשרד החינוך לפני חג הפורים כי בעקבות הטיש שעומד להסתיים באיחור ביום שני, מוצאי פורים בירושלים, עד לשעות הקטנות של הלילה - ביום שלישי לפני הצהריים לא יתקיימו לימודים.

להפתעת הנהלת הישיבה, הפקחים הופיעו ביום שלישי בשעה 09:00 בבוקר ומצאו את הבניין ריק לחלוטין. בעקבות כך פסלו את הישיבה וההסברים של המנהל לא הועילו.

התנהלות דומה הביאה לפסילת ישיבת "בית שמואל" שבשכונת מטרסדרוף בירושלים, הפקחים הגיעו לישיבה, סגרו את פתח הישיבה ולא נתנו לבחורים שהיו בעזרת נשים ובחדרי שיעורים סמוכים להיכנס, רשמו רק את אלו שהיו בהיכל באותה השעה ופסלו את הישיבה.

לישיבת פוניבז' הגיעו פקחים ביום שלישי בבוקר, אך למרות שמאות בחורים מירושלים לא הספיקו לחזור ללימודים מחג הפורים, הישיבה עברה בהצלחה את הביקורת, אך בישיבה ישנה ביקורת קשה על עיתוי הגעת הפיקוח דווקא למחרת פורים.

ממשרד החינוך נמסר אז בתגובה כי "הביקורת על הישיבות נערכת בהתאם לימים בהם הישיבות עצמן מגדירות את ימי הלימוד שלהם במערכת הממוחשבת של המשרד".

גורם במשרד טען כי "לא מזמן הייתה ההילולה של הפני מנחם מגור ובישיבות שם ביקשו לא לבדוק באותו יום את הישיבה בשל הפעילויות השונות שנערכו עם הבחורים לציון היארצייט וכך אכן נעשה".

"לצערי", מוסיף אותו גורם, "הישיבות המדוברות לא הסבירו כי אלו ימים חריגים ויש להימנע מביקורת". הגורם מוסיף ומבהיר כי "לא פוסלים ישיבה על ביקורת אחת. פסילה נעשית במידה ונערכו שתי בדיקות רדצופות בהם הישיבה לא עמדה ביעדים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר