מבצע חיסול?

דיווחים בסוריה: ישראל ביצעה סיכול ממוקד

האם ישראל חוזרת לשיטת הסיכולים הממוקדים בסוריה? לפחות לפי דיווחים ברשתות החברתיות בסוריה, חוסל מפקד במערך ההגנה האווירית הסורית על ידי כלי טיס ישראלי (צבא)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
הרכב הפגוע, לאחר התקיפה (צילום: מתוך פייסבוק)

מדיווחים של מרכז המעקב הסורי לזכויות האדם עולה, כי מטוסים ישראליים תקפו בצהריים (ראשון) רכב אזרחי בכביש בין קוניטרה שבגבול לדמשק, וכי אזרח ששהה בו נהרג.

לעומת זאת, בעמודי פייסבוק חדשותיים המזוהים עם המשטר הסורי, נטען כי ההרוג, יאסר א-סייד, היה חבר במיליציית "כוחות להגנה המולדת", שתכנן פתיחת חזית איראנית פעילה נגד ישראל מהגבול הסורי.

דיווחים אחרים מצביעים על ההרוג כמפקד בכיר במערך ההגה האווירית של סוריה, ואם אכן בו מדובר הרי שחיסולו מתפרש כתגובה ישראלית לירי הטיל הבליסטי בליל שישי האחרון, לכיוון המטוסים הישראלים שתקפו משלוח נשק לחיזבאללה - ירי שהפעיל אזעקה באזור בקעת הירדן, ושסוכל בידי מערכת ה'חץ' הישראלית באופן תקדימי, מעל שמי ירדן.

ההתגודדות בירדן סביב חלקי הטיל ששוגר אל טוסי חיל האוויר, ויורט. השיגור שהוביל לחסול היום? (צילום: מתוך טוויטר)

כמו כן, לפני כשעתיים דווח בתחנת רדיו המזוהה עם המשטר, כי הצבא הסורי הצליח להבריח כלי טיס ישראלי שחדר למרחב האווירי הסורי.

יאסר א-סייד, נהרג בתקיפה לפי חלק מהדיווחים (צילום: מתןך פייסבוק)

כזכור, רק שלשום דיווחה רשת אל-ג'זירה, כי בדיע חמייה, בכיר חיזבאללה, נהרג בתקיפת צה"ל בפאתי חומס. עד כה לא אומת דיווח זה.

בעבר, כידוע על פי מקורות זרים, ביצעה ישראל כמה פעמים סיכולים ממוקדים בשטח סוריה - לפני כתשע שנים נהרג עימאד מורניה, ראש הזרוע הצבאית של חיזבאללה, מפיצוץ רכבו, כשבמשענת הראש הוטמן מטען חומר נפץ; בנו, ג'יאהד, חוסל ליד קוניטרה לפני שנתיים; שמיר קונטאר, מפקד חזבאללה בגזרת רמת הגולן ורוצח משפחת הרן בפיגוע בנהריה, חוסל ליד דמשק לפני כשנה וחצי.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר