מגבשים הסכם

פגישה לילית בין נציגי משרד האוצר לנציגי נתניהו

שר התיירות יריב לוין נפגש עם מנכ"ל משרד האוצר שי באב"ד ודן עמו במשבר התאגיד • ראשי סיעות הקואליציה מנסים לדחות את האפשרות של קיום בחירות בזמן הקרוב (חדשות)

ישראל שפירא | כיכר השבת |
נתניהו וכחלון. ארכיון (צילום: Amit Shabi/POOL)

בסביבת ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר האוצר משה כחלון מנסים להביא לסיום המשבר בסוגיית תאגיד השידור הציבור, במהלך הלילה (שני) נועדו מנכ"ל משרד האוצר שי באב"ד ושר התיירות יריב לוין הפגישה ארכה כשעתיים והצדדים ישובו ויפגשו היום. הפגישה הוגדרה כטובה אך הצדדים לא הגיעו בסיומה לתוצאות.

בפגישה ביקשו הצדדים להביא לפתרון מוסכם לחוק הפיקוח על התקשורת, בקרה ופיקוח בתאגיד, פתרון לעובדי רשות השידור. אפשר והסיכום בין הצדדים יהיה שיודחו ראשי התאגיד הנוכחי.

בקרב ראשי סיעות הקואליציה תמימות דעים כי אין לפרק את הממשלה בעקבות המחלוקת על התאגיד, אך עם זאת שר האוצר כחלון אמר אתמול (ראשון) בהתייחסות ראשונה למשבר כי "התאגיד יקום". במסיבת עיתונאים שכינס יחד עם יו"ר הבית היהודי השר נפתלי בנט אמר כחלון: "אני ציפיתי אולי מההנהגה שתעשה משהו מקורי, חדש. כשטוב זה הם, כשרע זה מישהו אחר. אחרים לא לקחו אחריות - אנחנו ניקח אחריות".

כחלון הוסיף: "אני לא רוצה להביך אף אחד ולצטט את חברי הממשלה מה הם אמרו על התאגיד, הממשלה הקודמת עוללה להם את מה שעוללה וזרקה את זה אליי, זה קל. כרגע יש בעיות ולצערי עובדי רשות השידור שעניינם לא סודר עד הסוף נפלו בין הכיסאות. אני לא צריך מאף אחד שיעורים בחמלה. אני מתחייב יחד עם מנכ"ל משרד האוצר לטפל בבעיות עובדי רשות השידור, הם לא אויבים. הם לא פסולי חיתון. אני ציפיתי אולי מההנהגה שתעשה משהו מקורי חדש. כשטוב זה הם, כשרע זה מישהו אחר. אחרים לא לקחו אחריות אנחנו ניקח אחריות," דברי שר האוצר.

כחלון ובנט במסיבת העיתונאים, אתמול (צילום: מתן טורקיה)

יצוין כי ראש הממשלה נפגש בשבוע שעבר עם נציגי רשות השידור והודיע כי הוא חוזר בו מהחלטתו על הקמת התאגיד ולדבריו אין צורך עוד בתאגיד ובמקום זאת יש לשקם את רשות השידור שלמדה להתייעל: "אנשי רשות השידור מוכנים לקיצוצים ותוכנית הבראה", אמר נתניהו.

ראש הממשלה התייחס גם להסכמים שחתמה מפלגתו עם יתר מפלגות הקואליציה ועסקו בעיקר בתחום התקשורת ואמר: "ממשלה מתקיימת על סמך הסכמים קואליציוניים. בהסכם הקואליציוני נקבע במפורש שכל המפלגות מחויבות להחלטות של הליכוד בנושאי תקשורת, לרבות סגירת התאגיד".

כאמור גם ראשי סיעות הקואליציה טענו כי ללכת לבחירות בגלל המחלוקת בעניין התאגיד, השרים ליברמן, בנט ודרעי שבו על עמדתם כי יש להביא לפתרון המשבר "אין זה הזמן לבחירות" אמרו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר