ראש השב"כ מזהיר: חמאס מתכוון לבצע פיגועים בחג פסח הקרוב

ראש השב"כ סקר בפני חברי ועדת החוץ והביטחון את ההתרעות הביטחוניות ואמר כי ארגוני הטרור מתכוונים להוציא אל הפועל פיגועים לקראת החגים. "השקט משקר", אמר (ארץ)

ישראל שפירא | כיכר השבת |
מחבל חמאס. ארכיון (צילום: Abed Rahim Khatib/Flash90)

ראש השב"כ נדב ארגמן הופיע הבוקר (שני) בפני ועדת החוץ והביטחון של הכנסת והציג בפני השרים סקירה על מצב הביטחון באזורינו. ארגמן התריע מפני כוונה של ארגוני טרור להתסיס את השטח ולבצע פיגועים לקראת חג הפסח.

ראש השב"כ בוועדת חוץ וביטחון (צילום: גיל יוחנן, ynet)

"אין ספק שתשתיות הטרור, בעיקר הממוסדות בדגש על חמאס ינסו להתסיס את השטח ולבצע פיגועים", אמר ראש השב"כ, "המטרה שלנו כמובן זה לאפשר חגים שקטים לכל מדינת ישראל".

ראש השב"כ התייחס גם לתמורות החלות במזרח התיכון ואמר: "אנחנו חווים שינויים גיאו-אסטרטגיים מאוד משמעותיים בזירה שילוו אותנו עוד שנים ארוכות. במהלך השנה האחרונה חווינו גל טרור שהתחיל באוקטובר 2015 ונמשך אל תוך הרבעון הראשון של 2016, טרור יחידים שאיתו למדנו להתמודד. שב"כ, מערכת הביטחון, צה"ל שאפשר לנו פתרונות טכנולוגיים ומבצעיים להתמודד עם גל הטרור ולעצור אותו,".

ארגמן התייחס גם לשקט היחסי ביהודה ושומרון אך הדגיש כי ארגוני הטרור מחזקים את כוחם: "השקט שאותו אנחנו חווים בעת הזו, השקט היחסי הוא שקט מתעתע, הוא משקר ומשכר, בק' ובכ' תשתיות טרור של חמאס והג'יהאד העולמי עוסקים כל יום בניסיון להוציא פיגועים בשטח מדינת ישראל ואנחנו עוסקים יום ולילה בניסיון להצליח לסכל אותם ולמנוע פיגועים. רק בשנה האחרונה נרצחו 16 אזרחים וזר אחד בפיגועים. לוחמים ולוחמות של שירות הביטחון פועלים לילות כימים על מנת לאפשר שקט לתושבי מדינת ישראל".

האזינו ליו"ר הוועדה ח"כ אבי דיכטר

את ישיבת וועדת חוץ וביטחון פתח יושב הראש ח"כ אבי דיכטר (הליכוד) שהתייחס דווקא למשבר הפוליטי בסוגיית תאגיד השידור הציבורי ואמר: "אני מאוד מוטרד מזה שהאנרגיות הפוליטיות שלנו עלולות למנוע בעדנו לראות את האינטרסים שלנו. כאן במזרח התיכון בכלל אבל בוודאי האינטרסים שלנו בשטחי יהודה ושומרון וירושלים. אני מקווה מאוד בשנה הזו שנוכל להמשיך בתנופה המדינית," דברי דיכטר.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר