תרגיל שקוף

לפיד נגד יוזמת הרצוג; מפלגת יש עתיד בעד

מתחילה היה ברור כי התנגדות לפיד ליוזמה להרכיב ממשלה חלופית כעת, במקום בחירות, היא משום שבבחירות צפויה יש עתיד להתעצם. ההוכחה לכך נמצאה באתר מפלגתו (פוליטי, בארץ)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
לפיד, השבוע (צילום: Flash90)

"בדמוקרטיה מחליפים שלטון רק בבחירות. לא ניתן יד לטריקים וקומבינות", אומר בימים האחרונים יו"ר יש עתיד ח"כ יאיר לפיד, ובכך מבהיר כי הוא מתנגד נחרצות ליוזמה האופוזיציונית להקמת ממשלה חלופית על רקע המשבר הקואליציוני.

אלא שבאתר הרשמי של מפלגתו נכתב כך: "בזכות חוק המשילות שיזמה וקידמה יש עתיד, הצעות אי אמון יוגשו באופן קונסטרוקטיבי", שזהו כינוי החוקי של התרגיל האופוזיציוני המדובר ושאליו מתנגד כעת לפיד.

כזכור יו"ר האופוזיציה יצחק הרצוג מנסה לקדם בימים אלו הקמת ממשלה חלופית תוך שימוש במוסד אי האמון הקונסטרוקטיבי, על רקע 'משבר התאגיד' בין ראש הממשלה בנימין נתניהו לשר האוצר משה כחלון.

חוק ה'אי אמון קונסטרוקטיבי' שנחקק לפני כשנתיים וחצי, מהותו - אפשרות הכנסת להביע, ברוב, אמון בממשלה אחרת מזו המכהנת, ובכך נופלת הממשלה וההרכב בו הובע אמון מתחיל לכהן במקומה כממשלה חדשה.

התנגדותו של לפיד לניסיון הזהה לחלוטין של הרצוג - אותה הוא תולה בכך ש"שלטון מוחלף רק בבחירות" בהן על פי הסקרים הוא עשוי להיות המרוויח היחיד - עומדת כאמור, לפי הפרסום ב'וואלה', בסתירה למצע הרשמי של 'יש עתיד' בראשה הוא עומד.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר