דחיית צו ההסגרה

ירדן: אחלאם תמימי, 'המחבלת מסבארו', לא תוסגר לארה"ב

איך יגיב טראמפ? המחבלת שסייעה לטבח 15 בני אדם במסעדת סבארו בירושלים לפני יותר מ-20 שנה, בהם 8 תינוקות וילדים, חלקם אמריקנים, לא תוסגר לארה"ב (העולם הערבי)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
אחלאם תמימי בכלא בישראל. ארכיון (צילום: דן בלילטי, ynet)

המחבלת שהייתה שותפה לביצוע הפיגוע במסעדת סבארו בירושלים ב-2011, אחלאם תמימי, לא תוסגר לארצות הברית, כך קבע היום (שני) בית משפט בירדן.

הקביעה המשפטית הירדנית נדרשה כמענה לצו ההסגרה ששלח משרד המשפטים האמריקני לממלכה ההאשמית בשבוע שעבר, שדרש את הסגרתה של המחבלת שסייעה לפיגוע הנורא בו נטבחו 15 בני אדם ונפצעו 130 נוספים, בהם גם אזרחים אמריקנים.

המחבלת תמימי בראיון: "המחבל שהתופצץ - אדם רוחני" (צילום: מתוך PMWHebrew ביוטיוב) מקור

גורם משפטי אמר לסוכנות הידיעות הירדנית הרשמית כי ב-1995 חתמו ארה"ב וירדן על הסכם להסגרת פושעים, אולם הוא לא אושר על-ידי הפרלמנט ועל כן אינו תקף או מיושם.

שלט הזיכרון ל-15 נרצחי הפיגוע (צילום: גיל יוחנן)

יצויין, כי אף שבקשת ארה"ב להסגרת תמימי התקבלה כבר לפני כחצי שנה, החליט בית המשפט בעמאן שלא להסגיר אותה כיוון ש"התנאים לכך לא קיימים". כעת כאמור גם הערכאה הגבוהה יותר אשררה את ההחלטה הקודמת כתשובה לצו ההסגרה של ארה"ב בראשות טראמפ.

המחבלת תמימי, כזכור, היתה כלואה בישראל עד לשחרורה במסגרת 'עסקת שליט' לפני כחמש שנים וחצי, והפכה לגיבורה פלסטינית-ירדנית ולאחד מסמלי המאבק בישראל.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר