הפגנות 'הפלג'

רגע, אולי הם צודקים // הרב ישראל גליס

רוב הציבור החרדי לא חושב כמוהם, אבל יש פה גדול בתורה שחושב אחרת ומורה לתלמידיו להתנהג בדרך מסוימת, אז צריך לכבד את דעתו ולהבין שתלמידיו צודקים במלחמתם (מאמרים)

הרב ישראל גליס | כיכר השבת |
מפגין בירושלים, אמש (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)

כולם זועמים, ולזעם הזה מצטרפים סיפורי זוועה, על תרופה של הגיעה ליעדה, אברכים אחרי יום כולל לא הגיעו בזמן הביתה, איחרו לחתונה, לאירוסין ועוד סיפורים מסמרי שיער. גם החילונים לא מבינים על מה הם נזעקו, איש מהם לא מסביר, רק נשכב על הכביש וצועק גוואלד.

מדובר, במה שקורה בימים ובשבועות האחרונים, כבישים רבים נסתמים ברחבי הארץ, גם המדיה החילונית מנסה להסביר, בתוך הקהל החרדי ומחוצה לו, על מה יצא או יוצא הזעם, זה לא חדש שנעצרים בחורי ישיבה על אי התייצבות בלשכת גיוס ונאשמים בעריקות כי זה החוק היבש.

גם מפגינים מתנחלים יצאו לרחובה של עיר ושיבשו את החיים וכולם הבינו את הכעס והזעם שלהם, שברו להם את הבית, גם פה, לפי השקפה תורנית מסוימת - שוברים את הבית.

גם עובדי הנמל ועובדים בכלל, ואתיופים, מדי פעם פורצים לכביש עם טענות צודקות.

אז באו ונצא מנקודת הנחה שמותר לו לכל אזרח בישראל להפגין ולזעוק, זו זכותו הדמוקרטית.

אלו שיוצאים היום לכבישים מונהגים על ידי דמות תורנית, שלא אני צריך לכתוב על גדלותו בתורה ובהנהגה.

יש להגר"ש שליט"א השקפת עולם ברורה בקשר לאי התייצבות בלשכת גיוס ויש לכבד מאד את השקפת עולמו ולאפשר לתלמידיו להפגין עם מעצרו של תלמיד הדוגל בהשקפה הזאת.

ברור שיש כאלו שירימו גבה. רוב הציבור החרדי לא חושב כמוהם ולא חושב שגם צריך לסגור את הגמרא וללכת להפגין. טלו קורה מבין עיניכם. אחרי פורים כולם יודעים מה קורה בין הרבה בני תורה בתקופה הזאת.

כל השאלה, האם זו הדרך לחסום כבישים ולגרום לשנאה ולאנטישמיות נגד עולם התורה. החילוני, שוודאי לא מבין אותם ושואל, רגע יש לכם פריווילגיה, אתם באים ללשכת גיוס רבע שעה, אתם חותמים ומשוחררים לישיבה.

נאמר שיש המצאה חדשה שבלשכת גיוס יש ציידים חילונים - העצה הטובה ביותר להגיע ללשכת גיוס תחת תענית דיבור ויש עוד רעיונות.

האמת, שגם חלק גדול מאד בציבור החרדי לא מבין, ומה שטוב לבן תורה מישיבות חברון, פוניבז', מיר, גור, ויז'ניץ ועוד טוב גם לבני תורה מישיבות אחרות.

אלא מה, יש פה גדול בתורה שחושב אחרת ומורה לתלמידיו להתנהג בדרך מסוימת, אז צריך לכבד את דעתו ולהבין שתלמידיו צודקים במלחמתם.

המרתון שרץ בירושלים ביום שישי ממומן בחלקו מעיריית ירושלים מתקציב שמאושר על ידי ועדת הכספים של העיר ומובא להצבעה במועצת העיר, כך שכל הנציגים החרדים - כולל נציג בני תורה הצביעו בעד תקציב של מילונים למצעד, אז ההפגנה לא הייתה נגד המצעד גופא, אלא לשחרורו של בן התורה.

העצה שלי שיפנו אל יהודה משי זהב שיש לו בעברו כמה גימיקים מעניינים כדי להביא את העניין לתודעת הציבור החרדי והחילוני בלי להפריע לכלל הציבור. משיכת זנבות היא לא דרך התורה.

השהיית הנציג בעיריית ירושלים היא סיבה טובה לבדוק מה עושה בדיוק הנציג הזה...

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר