"נמנע נשק מתקדם"

הרמטכ"ל: אלו ארבעת מעגלי האיום על מדינת ישראל

בכנס ביטחוני מנה הרמטכ"ל, רב-אלוף גדי איזנקוט את מעגלי האיום על מדינת ישראל, ישנים מול חדשים, התייחס למצב בסוריה ואמר כי ישראל תמנע התעצמות ממי שלא צריך להתעצם (ביטחון)

הרמטכ"ל רב-אלוף גדי איזנקוט (צילום: Sraya Diamant/IDF Spokesperson)

הרמטכ"ל רב-אלוף גדי איזנקוט, פירט הבוקר (שלישי) את ארבעת מעגלי האיום על מדינת ישראל, שלושה מהם ישנים ואחד יחסית חדש, וכן התייחס ברמז לתקיפות בסוריה ואמר כי לישראל יש צורך "למנוע התעצמות ממי שלא צריך להתעצם מנשק מתקדם".

בכנס מאיר דגן לביטחון ואסטרטגיה במכללה האקדמית נתניה, אמר הרמטכ"ל ביחס למצב בסוריה כי "אני חושב שהשכלנו לקיים מדיניות נכונה מאוד של אי-מעורבות גלויה לצד עמידה על האינטרסים שלנו. יש לנו אינטרס שהמציאות הזו תימשך עוד שנים ארוכות. אחרי הניצחון של יום כיפור נשמר השקט בצפון ועל אף כמעט שש שנים של מלחמת אזרחים כאוטית עם מיליוני פליטים ונפגעים, אנחנו מצליחים לשמר את הגבול כגבול שקט".

באשר לאיומים על מדינת ישראל, פירט איזנקוט את ארבעת מעגלי האיום. "האיום הראשון הוא הקונבציונלי, שליווה את המדינה מאז הקמתה, צבאות עם יכולת של הפעלת חיל אוויר, תמרון אש, זה איום שעדיין קיים, הוא ירד מאוד בשנים האחרונות - בעיקר לאור ההשתנות סביבנו, גם הסכמי השלום.

"האיום השני הוא הבלתי קונבנציונלי, איום הגרעין. האיום הכימי-ביולוגי שאנחנו רואים שימוש באמצעים כימיים-טקטיים באופן קבוע בלחימה בסוריה.

"האיום השלישי התת-קונבציונלי, טרור, גרילה, תת-קרקע, תלול מסלול והשינוי הזה שלארגוני טרור יש יכולות מדינתיות.

"הרביעי הוא בממד הקיברנטי - חדש יחסית - אנחנו רואים את עוצמתו. יש השתנות בהיערכות שלנו, ברמה המדינתית ובתוך הצבא עשינו שינויים משמעותיים מאוד ביכולת ההגנה האיסוף וההתקפה מתוך הבנה שהאיום יילך ויתפתח בעתיד הנראה לעין".

האיום, כך לפי הרמטכ"ל, משתנה. "רואים את זה בצפון, את חיזבאללה, בדרום את חמאס והרבה מאוד ארגונים חדשים שצמחו כעוף החוף בארבע שנים האחרונות, לא ידענו לבטא את המילה דאעש ופתאום זה הפך לאיום שמשפיע עלינו ועל המזרח התיכון והעולם כולו. מעורבות המעצמות במעגל הראשון, זו תופעה שהאינטנסיביות שלה חדשה".

"המעורבות המתמשכת של הרוסים והאמריקנים בסוריה, במעגל הראשון סביב מדינת ישראל, מאפיין את השנתיים האחרונות ויאפיין את המציאות שנראה בשנים הקרובות וזה גורם רב-משמעות והשפעה על הפעילות של צה"ל", ציין הרמטכ"ל.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר