רשימה חדשה

הדירוג המלא: שיא במספר העשירים ברוב מדינות העולם

עשירי תבל יכולים לסמן את שנת 2016 כאחת המצוינות שהיו להם: הונם רק גדל ורשימת המיליארדרים התרחבה ל-2043 איש. דווקא הנשיא טראמפ רשם ירידה. ומי הישראלים? (כלכלה)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
טראמפ. מאוכזב משהו (צילומסך: מתוך יוטיוב)

השווי הכולל של עשירי תבל המופיעים בדירוג החדש של מגזין 'פורבס' הוא 7.67 טריליון דולר, יותר מכפול משווי התוצר המקומי (תמ"ג) השנתי של בריטניה. הגידול בשווי ההון נובע ברובו מעליית מחירי הנפט ומהמתרחש בשוקי המניות בשנה האחרונה.

מי שהונו דווקא הצטמצם מעט הוא נשיא ארה"ב דונלד טראמפ המדורג כעת במקום ה-544, לעומת המקום ה-324 ברשימה מהשנה שעברה. מיקומו הנמוך החדש הוא בשל ירידת שווי הנדל"ן המשרדי שבבעלותו במנהטן, ואינו קשור לתפקודו כנשיא או להוצאות הקמפיין שניהל בבחירות לנשיאות. הוא הפסיד בסך הכל מיליארד דולר מהונו, אך עדיין מחזיק בהון מוערך של 3.5 מיליארד דולר.

הרשימה כוללת גם השנה 18 ישראלים: אייל עופר, שגר בלונדון, נותר הישראלי העשיר ביותר (מקום 145 כללי) עם 9.2 מיליארד דולר, 2 מיליארד פחות מאשתקד.

במקום השני סטף ורטהיימר עם 5.6 מיליארד, מקום 269 בדירוג. שלישי - ארנון מילצ'ן עם 5.2 מיליארד (ומקום 303). רביעית - שרי אריסון עם הון של 4.9 מיליארד. חמישי - טייקון הנדל"ן יצחק תשובה, עם 3.7 מיליארד דולר. סוגרים את העשירייה הראשונה של הישראלים: שאול שני, עידן עופר, טדי שגיא, גיל שוויד ואדם ניומן.

גם לן בלווטניק, בעלי כלל תעשיות, דורג 40 עם 20 מיליארד דולר. פטריק דרהי, בעלי הוט, עם 13 מיליארד דולר, במקום ה־92 - אך שני אלו אינם מוגדרים כישראלים.

מספר המיליארדרים הגדול ביותר נרשם בארה"ב - 565. סין היא שניה בכך עם 319 נציגים בדירוג החדש וגרמניה עם 114 מיליארדרים במקום השלישי. לרשימה נוספו 233 בני אדם שהפכו השנה למיליארדרים, ומספר בעלי ההון המוערך במיליארד דולר לפחות זינק ל־2,043 - הגבוה מאז החל הדירוג לפני 31 שנה.

ולרשימה עצמה:

ביל גייטס הוא עדיין האיש העשיר בעולם. הונו גדל ב־11 מיליארד דולר ל־86 מיליארד.

שני מדורג חברו, המשקיע וורן באפט, עם 75.6 מיליארד.

שלישי מייסד אמזון ג'ף בזוס עם הזינוק הגדול ביותר - הונו הוסיף 27.6 מיליארד דולר, ל־72.8 מיליארד.

הרביעי הוא מייסד זארה אמנסיו אורטגה.

החמישי הוא מייסד פייסבוק מארק צוקרברג.

השישי הוא קרלוס סלים עם 54.5 מיליארד דולר.

השביעי הוא לארי אליסון מאורקל עם 52.2 מיליארד.

השמיני הוא המשקיע צ'רלס קוך, עם 48.3 מיליארד.

התשיעי הוא אחיו דיוויד קוך עם סכום דומה.

העשירי הוא מייקל בלומברג, לשעבר ראש עיריית ניו־יורק, עם 47.5 מיליארד דולר.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר