מופת בשידוכים

מרן הרב שטיינמן צפה הכל מראש והשידוך יצא אל הפועל

הגאון רבי יצחק זילברשטיין סיפר מופת שהיה עם מרן הגראי"ל שטיינמן שאמר לבחור מבוגר - לא לשקר בשידוכים באשר לגילו - לבסוף התברר, כי זה מה שהוביל לשבירת הצלחת (חרדים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
(צילום: שוקי לרר)

בליל שבת פרשת 'כי תשא-פרה' סיפר חבר מועצת גדולי התורה ורבה של שכונת רמת אלחנן בבני ברק הגאון רבי יצחק זילברשטיין מופת שאירע עם מרן ראש הישיבה הגאון רבי אהרון לייב שטיינמן בענייני שידוכים.

בישיבת מיר היה בחור שהגיע לגיל 35, ועדיין לא מצא את בת-זוגו, סיפר הרב זילברשטיין, כפי המובא בעלון 'קול ברמה', והנה הציעו לו בחורה בגיל 26.

הבחור הגיע אל הגאון רבי רפאל שמולאביץ זצ"ל, ושאלה בפיו: "אם אומר לבת את גילי המדויק, סביר להניח שהיא לא תרצה בי, בגלל הפער בן 9 השנים שיש בינינו. האם מותר לי 'להפחית' מעט מגילי, ולומר שאני, למשל, בן 32?".

הגר"ר שמולאביץ אמר לבחור שהוא "יורד הערב לבני ברק, כדי לשוחח עם מרן ראש הישיבה הגראי"ל שטינמן שליט"א, ואציג בפניו גם את שאלתך".

אמר הגר"י זילברשטיין למשתתפים: "ומה השיב מרן ראש הישיבה? - תשמעו איזו חוכמת-התורה! 'לבחור זה', אמר מרן הגראי"ל, 'יש כבר חסרון אחד, וזה הוא הגיל שלו; האם הוא רוצה שעכשיו יתווסף לו חסרון נוסף, בדמות השקרן?', מרן הציע לראש ישיבת מיר שיגיד לבחור שיאמר את האמת.

ומספר הגר"י זילברשטיין שכך אכן היה. הבחור אמר את גילו האמיתי, ועוד באותו יום נשברה שם צלחת, למזל ולברכה.

לאחר האירוסין, ניגשה הכלה לחתנה הטרי, ואמרה לו: "רציתי שתדע, שהתלבטתי מאוד האם להתארס איתך, ולכן החלטתי להכריע לעצמי על ידי כך שאשאל אותך בן כמה אתה (וידעתי-גם-ידעתי את גילך המדויק), והיה אם תאמר את האמת, ולא תשקר, אתארס איתך, ואם לא - לא ארצה בך... כיון שאמרת את האמת, החלטתי שאתה הוא חתני...".

"ראו גם ראו איזה חוכמה טבועה במרן ראש הישיבה שליט"א, שצפה הכל מראש", סיים הרב זילברשטיין את דבריו כשהמוסר השכל מובן לכל.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר