בריאים עם מאוחדת

שיניים תותבות או שתלים דנטליים - איך בוחרים?

סבא רוצה לאכול, איפה השיניים התותבות? ומה יקרה שאנחנו נהפוך לסבא וסבתא? הפתרון, כמו תמיד, נמצא ממש מתחת לאף שלנו - השתלים הדנטליים. מה זה בכלל? ומה היתרונות לעומת תותבות? כל מה שצריך לדעת עם ד"ר מתן אביטל, רופא ראשי במרפאות מאוחדת שיניים (בריאות, שיווקי)

להישאר עם רווח בשיניים עדיף? אילוסטרציה (צילום: שארטסטוק)

זה קורה לכל אחד, וגם לנו זה כנראה יגיע. עם הגיל באות "הצרות" עם השיניים. לא משנה אם אתה מתבגר שנפל ושבר את השן, או מבוגר שהשיניים שלו התחילו לאבד את האחיזה. בסוף, הן מתנדנדות ונופלות.

בעבר, הכרנו שלכל סבא וסבתא יש "שיניים תותבות". זו הייתה ברירת המחדל כדי להמשיך לאכול ותפקד ולשמור על מראה אסתטי. אותן שיניים תותבות היו לוחצות ולא קבועות וקיבלנו עלינו את הגזירה מחוסר ברירה אחרת.

מאז שהגיעו לעולם רפואת השיניים, יצרו השתלים הדנטליים מהפכה של ממש בתחום שיקום הפה הדנטלי. אבל, האם יש להם באמת יתרונות על שיניים תותבות? והאם הגוף באמת מסכים "לקלוט" את אותו גוף זר? ד"ר מתן אביטל, רופא ראשי במרפאות מאוחדת שיניים, עונה על הכל.

כבר לא מסתירים את החיוך מול המצלמה

קודם כל נתחיל בשאלה הפשוטה: מה זה בכלל שתל דנטלי? אז ככה, השתל הוא בעצם גוף מתכתי שעשוי בעיקר מטיטניום והוא מגיע בצורת צילינדר או בורג. השתל מוכנס לתוך הלסת והוא מחליף למעשה את השורש החסר.

על גבי השתלים מבוצע שיקום בצורה של כתר הבא לחקות שן טבעית או מחברים שונים המצמידים מכאנית שחזורים נשלפים - "תותבות".

השתלים הדנטליים שינו את המציאות שהייתה קיימת בשיקום הפה והביאו לשינוי ממשי באיכות החיים של המטופלים. על הדרך גם התווסף רכיב פסיכולוגי: מטופלים שיש להם רווח או חסר בשיניים, לרוב מנסים להסתיר זאת ולכן הם סובלים מחוסר ביטחון המשפיע על חייהם.

באמצעות השתלים הדנטליים כבר לא צריכים להסתיר את החיוך מול המצלמה, ואפשר להגיע לכל אירוע ולהציג חיוך למופת. בכל מקרה של חסר שיניים מלידה או אבדן השיניים במהלךה שנים כתוצאה מתאונה, ריקבון או מחלות חניכיים (ובעצם, כל סיבה שלא תהיה) - השתלים הדנטליים הם הפתרון המודרני, הטבעי והנוח ביותר.

כבר לא צריך להסתתר מהמצלמה. אילוסטרציה. צילום: Nati Shohat/Flash90

לדברי ד"ר מתן אביטל: "שתלים דנטאליים מעניקים תחושה ומראה של שיניים טבעיות כך שתחושת הביטחון המתלוות לכך משפיעה על החיים היומיומיים ועל התפקוד האישי של כל אחד".

אבל, האם הם מחזיקים לאורך זמן? לפי ד"ר אביטל, אם תקפידו על ניקיון ותחזוקה ברמה גבוהה של בריאות הפה, השתלים יכולים לשמש למשך שנים רבות.

היתרונות בשתלים דנטליים

אם אתם עדיין לא בטוחים, או שאתם עדיין מקובעים על הרעיון של "תותבות", ד"ר אביטל מציג את היתרונות בשתלים דנטליים:

הצלחה - קודם כל, בואו נדבר ת'כלס. שתלים דנטליים הוא טיפול בפה שדורש מהגוף שלנו להסכים לקלוט את השתלים. אז תדעו, ששיעור ההצלחה לקליטת שתלים דנטליים הוא גבוה מאד ועולה על 90% הצלחה. אז אין צורך בדאגה.

ביטחון - גם אם אתם משתמשים בתותבות, הוספת שתלים דנטליים מאפשרת לוותר על משחות להצמדת התותבות אל הלסת. השתלים משמשים ליציבות ותמיכה לתותבות ומשפרים ללא הכר את איכות חיי המשתמש בתותבות.

איכות חיים - ואם כבר איכות חיים, שתלים דנטליים מעניקים תחושת אכילה ולעיסה בדיוק כמו שיניים טבעיות. להבדיל משיניין תותבות שבדרך כלל תופסות חלק נרחב בחלל הפה והתחושות שונות. במקרה של שימוש בשתלים להצמדתת תותבותף ניתן בחלק מהמקרים להקטין את גודל התותבות ולתרום בכך לתחושה אובייקטיבית של המשתמש.

שמירת שיניים - ישנם כאלה שמשחיזים שיניים בריאות כדי להשלים שיניים חסרות, ובעצם "מקריבים" אותן. עם שתלים דנטליים אין צורך בכך ויש לכך השפיה ארוכת טווח בשיפור בריאות הפה.

אסתטיקה ושימור מתאר הרקמה - השתלים העוברים אינטגרציה לתוך המבנה העצם, עוזרים בשמירה מפני אובדן העצם והחניכיים אשר מתרחשת לרוב אחרי עקירות שיניים והרכבת תותבות נשלפות.

הכתבה נערכה בשיתוף מאוחדת. תוכן הכתבה על פי ד"ר מתן אביטל, מומחה לשיקום הפה, רופא שיניים ארצי, מאוחדת.

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר