הפחד מטרור איסלאמי

מחשש לפצצות: תיאסר נשיאת מחשבים בטיסות לארה"ב

בעקבות ההודעה הדרמטית של ארה"ב ובריטניה על איסור העלאת מחשבים ניידים לטיסות מאפריקה ומהמזרח התיכון, רש"ת אוסרת נשיאת מחשבים בטיסות מעבר לארה"ב דרך טורקיה וירדן (חדשות)

יוני גבאי | כיכר השבת |
אילוסטרציה (צילום: שאטרסטוק)

בעקבות האיסור שהטילו בארה"ב ובריטניה על נשיאת מחשבים בטיסות מחשש להטמנת פצצות במטוסים, רשות שדות התעופה בישראל פרסמה הערב (שלישי) הודעה מיוחדת בה הבהירה כי נוסעים בטיסות מעבר דרך טורקיה וירדן המגיעות ליעדים השונים בארצות הברית לא יוכלו לשאת מכשיר אלקטרוני הגדול מטלפון סלולרי או חכם בכבודת היד.

עם זאת, ברשות שדות התעופה מסרו כי אין שינוי בהטסת ציוד בכבודה הנשלחת לבטן המטוס, וכי הרשות מקיימת קשר רציף עם הרשויות בארצות הברית. "אם יהיה שינוי נעדכן את הציבור. אנו קוראים לציבור הנוסעים בטיסות מעבר לארצות הברית לבדוק בחברת התעופה אם קיימות הנחיות לגבי כבודת היד" נאמר בהודעה.

ההחלטה הדרמטית בארה"ב התקבלה בשל החשש מכך שארגוני טרור איסלאמיים יטמינו פצצות במטוסים. באזהרה שפורסמה מוקדם יותר בארה"ב, נאמר כי גורמי הטרור מתכננים לתקוף מטוסים בעזרת פצצות שיוטמנו במכשירים אלקטרונים, ומכיוון שכך הוחלט לאסור על עלייה למטוס עם כל מכשיר אלקטרוני הגדול מטלפון נייד.

בין המכשירים שהעלאתם לטיסה נאסרה כלולים מחשבים ניידים, טאבלטים וקונסולות משחק. עם זאת, ניתן יהיה לאחסן אותם בתא המטען של המטוס. האיסור האמריקני תקף לגבי טיסות שיוצאות לארה"ב משדות תעופה שונים באפריקה ובמזרח התיכון.

בעקבות ההודעה של ארה"ב, גם בבריטניה הטילו איסור על העלאת מכשירים אלקטרונים לטיסות המגיעות ממדינות שונות במזרח התיכון. האיסור הוטל במהלך ישיבה שכינסה ראש הממשלה הבריטית תרזה מיי ועסקה בנושא הבטיחות במטוסים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר