פרסום ראשון

מאבק במשרד הדתות: מי יהיה דובר המשרד

מאז הודיע דובר המשרד לשירותי דת על עזיבתו - לפני כחודש - מתנהל במשרד מאבק פנימי על התפקיד בין שני מועמדים, האחת זוכה לתמיכת השר והשני שזוכה לתמיכת דרעי (חדשות)

ישי כהן | כיכר השבת |
השר דוד אזולאי (צילום: הדס פרוש - פלאש 90)

שנתיים עברו מאז נכנס דוד אזולאי לתפקיד שר הדתות, שנתיים מאז שהמשרד החשוב חזר לידיים חרדיות, אך בכל השנתיים האחרונות המשרד סיפק כמעט רק כותרות של מחלוקות ועימותים פנימיים, מ'הנחתת' צוות הלשכה של השר, דרך העימותים עם המנכ"ל וכעת עם מינוי דובר למשרד.

בחודש שעבר הודיע דניאל בר כי החליט לעזוב את תפקידו כדובר המשרד לשרותי דת, ימים לאחר מכן הוא מונה לדובר המשרד לביטחון פנים.

מאז - טרם מונה דובר למשרד הדתות. בחודש האחרון מתנהל מאבק פנימי בתוך משרד הדתות - מי יזכה בתפקיד הנחשק, כך נודע ל"כיכר השבת".

על התפקיד מתמודדים שני מועמדים מרכזיים. האחת, קרן שירוני, שאינה משתייכת לציבור החרדי אך זוכה לתמיכת אזולאי. שירוני מחזיקה באחריות על הלשכה לפניות הציבור במשרד, נחשבת למקורבת לשר ואף נסעה עמו פעמיים לביקורים רשמיים בחו"ל.

המועמד השני הוא צורי פורת, גם הוא עובד המשרד. בעל תואר ראשון אשר, שזוכה בין היתר לתמיכת יו"ר ש"ס השר אריה דרעי.

במשרד הדתות יש מי שמביעים זעם על צעדיו של אזולאי: "שר חרדי, איש ש"ס, היה עדיף שיתמוך במועמד חרדי - לפחות דתי, שומר מצוות - שידברר את המשרד לשירותי דת. גם אם לא איש ש"ס, אבל מישהו ששומר. למה הוא בוחר במועמדת חילונית על פני מועמד חרדי? התנהלות מוזרה".

יודגש כי עד כה טרם התקבלה החלטה מי יהיה דובר המשרד לשירותי דת. מלשכת שר הדתות דוד אזולאי טרם התקבלה תגובה.

תגובת המשרד לשירותי דת: "ככל תפקיד בשירות במדינה, בחירת דובר המשרד לשירותי דת כרוך בהליך של מכרז אשר רשאי להשתתף בו כל הרואה עצמו ראוי ובכפוף לתנאי הסף. המועמדים שצוינו מוערכים וראויים והחלטתם להתמודד ככל שיוחלט, תתקבל בברכה. תוצאות המכרז יפורסמו בדרכים המקובלות".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר