"תקדים שעדיין לא נתקלנו בו"

לא רק עריקים: גל מעצרים של תלמידי ישיבות 'משתמטים'

כעשרה תלמידי ישיבות המוגדרים "משתמטים" בשל בעיות בהגדרת 'מעמד בן ישיבה' - נעצרו, זאת לצד מספר עריקים שנעצרו גם כן. לפי הידוע עד כה - העצורים לא משתייכים לפלג הירושלמי (ארץ)

ישראל כהן | כיכר השבת |
אילוסטרציה (צילום: הדס פרוש - פלאש 90)

פרסום ראשון: צה"ל יצא בימים האחרונים במבצע נרחב ללכידת עריקים, כעת מתברר כי בין העצורים ישנם כעשרה תלמידי ישיבות המוגדרים "משתמטים" ועוד מספר בחורים המוגדרים כעריקים - בשלב זה עדיין לא ידוע מספרם המדויק של העצורים.

בחור שלא מתייצב בצבא כאשר נשלח אליו צו הגיוס - הן לשם גיוס והן לשם הסדרת מעמד בן הישיבה לצורך קבל פטור - מוגדר "משתמט". בחור שלא יתייצב במשך שנתיים - מוגדר "עריק".

מפרטים ראשונים שהגיעו לידי "כיכר השבת" עולה כי המשטרה הצבאית ביצעה מבצע נרחב ברחבי הארץ לתפיסת עריקים, בתוכם נתפסו ונעצרו לפחות עשרה בחורי ישיבה, המוגדרים כ"משתמטים", זאת לצד עצורים נוספים המוגדרים "עריקים".

בין העצורים, בחורי ישיבות ספרדים ובחורי ישיבות חסידיות.

עסקן חרדי בכיר המסייע רבות לבחורי ישיבות מול הצבא אומר ל"כיכר השבת" כי הם מזהים כרגע דפוס פעולה חדש של הצבא, שעוצר לא רק עריקים אלא גם משתמטים. "זה תקדים שעדיין לא נתקלנו בו", הוא אומר.

לדבריו, לפי הידוע עד כה מרבית בחורי הישיבות העצורים - אינם משתייכים לפלג הירושלמי.

יצוין כי המשתמטים צפויים לעמוד לדין משמעתי בבקו"ם, זאת בניגוד ליתר העריקים שנעצרו שיובאו לדיון בבית הדין הצבאי.

תגובת דובר צה"ל ל"כיכר השבת": "צה"ל פועל באופן שוטף לאכיפת חוק גיוס חובה ומעת לעת מבצע מבצעים מרוכזים להחזרת עריקים ומשתמטים לצה"ל. בימים האחרונים עורך צה"ל מבצע רחב היקף ברחבי הארץ להחזרת מירב המשתמטים משירות חובה ומילואים ובתוכם עריקי צה"ל.

"לא מתקיימת הבחנה בין אוכלוסיית הנעדרים משירות או מיקוד באוכלוסייה מסוימת, שכן כולם שווים בפניי החוק. צה"ל ימשיך לאכוף את חוק שירות החובה ויאכוף את משתמטי הגיוס, הנפקדים והעריקים".

גורם צבאי מציין כי במסגרת המבצע נתפסו עד כה קרוב ל-300 עריקים ומשתמטים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר