"אין להורים לרשום את בנותיהן"

גדולי ישראל במכתב נחרץ: 'רישום אזורי - נזק חינוכי לבנות'

הסאגה סביב הרישום האזורי באלעד מגיעה לסיומה - כפי שנחשף ב'כיכר השבת' - במכתבם של גדולי ישראל נגד הרישום האזורי • "אין לרשום את הבנות לתיכונים - ברישום אזורי" • פרסום ראשון (חרדים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
האדמו"ר מויז'ניץ, האדמו"ר מסלונים, הגר"ח קנייבסקי, הגרמ"ה הירש והגר"ג אדלשטיין (צילומים: יעקב כהן, שלומי כהן וקובי גדעון / פלאש 90, שמואל לענטשעווסקי / א בליק)

הסערה סביב סוגיית הרישום לסמינרים בעיר אלעד נוכח החלטת בית המשפט שחייב את העירייה לפרסם מודעה על קיום רישום אזורי מגיעה לסיומה.

כפי שנחשף בשבוע שעבר ב"כיכר השבת" צפויים לפרסם מחר (שישי) מרנן ורבנן גדולי ישראל כרוז מיוחד ביומונים ובו גילוי דעת המאשרר שוב בנחרצות את ההתנגדות לעריכת רישום אזורי. במכתב, מופיעה חתימתו של מרן הגראי"ל שטיינמן, הראשונה על נושא ציבורי מאז אשפוזו בבית החולים לפני מספר חודשים.

גדולי הדור מתבססים על האיסור שפורסם כבר לפני כשנתיים עת שהסוגיה עלתה על הפרק ומוסיפים כעת באופן תקדימי פנייה ספציפית להורים שלא לקחת חלק ברישום זה.

במכתבם כותבים גדולי הדור: "אל ציבור יראי ה׳ בעיר אלעד, ידוע מקדמת דנא הנזק החינוכי העלול להיגרם לתלמידות מרישום אזורי לתיכונים, לכן הננו מגלים דעתנו בזה כי אין להורים לרשום את בנותיהן לתיכונים שהרישום בהם הוא רישום אזורי".

מרן הגראי"ל שטיינמן. חתימה ראשונה מאז האשפוז על נושא ציבורי (צילום: Yaakov Naumi/Flash90. עיבוד: כיכר השבת)

על המכתב חתומים מרנן ראש הישיבה הגראי"ל שטיינמן, שר התורה הגר"ח קנייבסקי, הגר"ג אדלשטיין ראש ישיבת פוניבז' והגרמ"ה הירש ראש ישיבת סלבודקא, אליהם הצטרפו חברי מועצת גדולי התורה של "אגודת ישראל" מרנן האדמו"רים מויז'ניץ, צאנז וסלונים.

במודעה זו מועבר שוב המסר השולל את הרישום האזורי מכל וכל תוך חיזוק מיוחד להורים שלא להתפתות לרישום זה.

בכך מושלם המתווה שנחשף לראשונה ב"כיכר השבת" שנעשה בגיבוי תורני ומשפטי לאור המשבר שנוצר לאחר פסיקת בית המשפט שחייבה את עיריית אלעד לפרסם מודעה המכריזה על קיום רישום אזורי.

על פי המתווה הורו גדולי הדור לעיריית אלעד לפרסם הבוקר מודעה רשמית על קיום רישום אזורי זאת בכדי לקיים את החלטת בית המשפט ולמנוע ביזיון בית משפט. מאידך, גדולי ישראל עצמם מורים במקביל בגילוי הדעת לציבור שלא ללכת שבי אחר רעיון זה שנאסר על ידם מכל וכל.

כפי שפורסם ב"כיכר השבת" המתווה גובש לאחר התייעצות מקיפה במעונו של הגאון רבי משה הלל הירש שבסיומה הוא שלח את העניין להכרעתו של הגאון רבי גרשון אדלשטיין שהורה בחיוב כשאת האישור הסופי ואת ההסכמה הקובעת העניק מרן שר התורה הגר"ח קנייבסקי וכך יצא גילוי הדעת לדרכו.

ל"כיכר השבת" נודע כי מבין האדמו"רים חברי מועצת גדולי התורה של אגודת ישראל, רק אלו אשר להם חצרות וקהילות בעיר אלעד והנושא עלול לגעת לחסידיהם חתמו על המכתב.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר