סרטון מעורר סערה

צפו: חיילי גולני לוקחים ילד פלסטיני בן 8 - "רצו שיגלה להם מי זרק אבנים"

בצלם, "ארגון זכויות האדם", מנסה לשחזר את הצלחתו בתיעוד הירי של אלאור אזריה, גם הפעם בעיר חברון: החיילים תועדו כשהם מובילים ילד קטן ועוברים מבית לבית (אקטואליה)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
הילד בידי החיילים (צילום: ארגון בצלם)

קבוצת חיילים מגולני תפסה ילד פלסטיני בן שמונה, והובילה אותו בין בתי הפלסטינים בחברון. המקרה שאירע ביום ראשון האחרון יכל לא להיוודע לעולם, אך כמו במקרה אלאור אזריה הוא תועד על ידי צלם ארגון השמאל 'בצלם'.

לדברי אמו של הילד, החיילים לקחו את בנה כדי שיצביע להם על מיידי אבנים באיזור. בסרטון נראה כי אחד מהקצינים של הכוח שהגיע למקום בימים האחרונים קורא לפלסטיני מבוגר כדי שיסייע בתרגום הדברים לילד המבוהל.

תיעוד האירוע (צילום: מאי דענא, ארגון 'בצלם')

בשלב מסוים התקרבה למקום קבוצת נשים פלסטיניות שהתחילו אף הן לאחוז בידו של הילד, לקחו אותו מידי החיילים, וצעקו לכיוונם לשחרר את הילד מידיהם.

מי שתיעדה את האירוע מטעם הארגון מספרת: "ביום ראשון, בזמן שהכנתי ארוחת צהריים, הגיס שלי, שגר מתחתי, התקשר אליי ואמר שחיילים תפסו ילד קטן. הוא ביקש שאצלם את מה שקורה. לקחתי את המצלמה וניגשתי מהר לחלון שמשקיף על הרחוב. ראיתי כמה חיילים, בערך 12, ששניים מהם החזיקו ילד קטן, בן שמונה לכל היותר, ורצו אתו לשער של קריית ארבע. שמעתי את אחד החיילים דורש בערבית מהילד למסור לו שמות של ילדים שזרקו אבנים ובקבוק תבערה על ההתנחלות. הילד בכה והיה מאוד מפוחד. הוא ניסה לשכנע את החיילים שהוא לא יודע כלום. שמתי לב שהוא היה יחף, רק עם גרביים".

פלסטינית אחרת מתארת: ""ראיתי יותר מ-15 חיילים מסביב לסופיאן. שניים מהם החזיקו בשתי הזרועות שלו וגררו אותו לכיוון השער של קריית ארבע. כמה שכנים כבר התאספו ברחוב וניסו לחלץ את סופיאן מהחיילים. ניגשתי לאחד החיילים וביקשתי ממנו שיחזיר לי את הבן שלי. הוא סירב, ואמר: אם את רוצה לקחת אותו, את צריכה לשכנע אותו למסור לנו את שמות הילדים שמיידים אבנים. ניסיתי להסביר לחייל שאנחנו לא גרים בשכונה ושבאנו רק לביקור אצל ההורים שלי, ושהילד לא יודע את שמות הילדים בשכונה. החייל התעלם מדבריי והחיילים גררו את סופיאן פעם לכיוון קריית ארבע ופעם לכיוון הרחוב שמוביל לאזור ג'בל ג'והר".

האירוע הקודם ש'בצלם' תיעד בחברון, הירי של אלאור אזריה במחבל

יצויין, כי על ילד מתחת לגיל 12 לא חלה אחריות פלילית והוא אינו בר ענישה. החיילים מצידם טענו בבירור איתם, כי לא ביקשו מהילד להצביע על מיידי אבנים.

תגובת דובר צה"ל: "מבירור ראשוני עולה כי ביום ראשון האחרון, זיהתה תצפית זריקת בקבוק תבערה לעבר היישוב קרית ארבע. כוח צה״ל שהוקפץ לנקודה תפס חשוד והוביל אותו לבית הוריו מכיוון שמדובר בקטין. יצויין כי מבירור ראשוני, הכוח לא דרש מהקטין לכוון אותם אל החשודים הנוספים".

בתוך כך, שלושה לוחמים מגדוד 50 של הנח"ל הואשמו היום בהתעללות בנסיבות מחמירות במחבל פלסטיני שעצרו לפני כחצי שנה בחברון. פרקליטם של שניים מהלוחמים: מדובר בלוחמים מצטיינים שפעלו כנדרש במהלך מעצרו של מחבל מבוקש שתקף את הכוח הצבאי. לדבריו, כתב האישום מבוסס על עדות של חייל שחזר בו מהטענות כלפי הלוחמים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר