הגירוד בעין הוביל לתגלית המפתיעה הזו

אישה שהתלוננה על גירוד בעין, אובחנה כסובלת מתופעה נדירה המכונה בתרגום חופשי: "קרנית מזדקרת". התופעה שנשמעת ונראית מבהילה, לא מהווה סיבה לדאגה (בריאות)

(צילום: S. Li and L. Liang/NEJM)

אישה בת 37 נכנסה לאחרונה לרופא העיניים שלה והתלוננה על גירוד בעין. כשהרופא התבונן מקרוב, הוא גילה מראה מוזר ביותר.

כפי שדווח במגזין ה-New England Journal of Medicine, האישה אובחנה כסובלת מתופעה נדירה המכונה “protruding iris collarette", או בתרגום חופשי: קרנית מזדקרת. התופעה שנשמעת ונראית מבהילה, לא מהווה סיבה לדאגה.

מדובר בתופעה שאינה מצריכה טיפול, אינה מלווה בספטומים וגם לא משפיעה על הראייה (האישה אובחנה כבעלת ראייה של 6/6), אך היא גורמת לקשתית להתעבות יתר על המידה וליצור הפרדה מאזור האישון הפנימי ואזור גוף העטרה.

חוקרים ומדענים תיעדו מקרים שלה בעבר, אך מעולם לא נתקלו במקרה בולט כמו של המטופלת הזו. למרות זאת, כפי שציינו מדענים מסין שכתבו את המחקר, "הממצא הזה הוא בטווח הנורמה".

בעוד שקרנית העין שטוחה בד"כ, במקרים כמו הנ"ל היא מתבלטת החוצה בדפוס ייחודי הנראה מכו טבעת. המדענים אינם בטוחים לחלוטין מה גורם לתכונה זו, אבל נכון לעכשיו, הם מניחים שמקורה הוא בגנטיקה.

באשר למטופלת, הגרד בעין, נבע ככל הנראה מתגובה אלרגית, ולא היה קשור בשום צורה לתופעה, "החולה קיבלה טיפול נגד אלרגיה", דווחו הרופאים. נרגענו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר