המשבר הפוליטי

נתניהו: "אין חדש"; יוזם חוק לביטול התאגיד

בעוד ראש הממשלה בנימין נתניהו מתכנן חוק חדש שיבטל את תאגיד השידור הציבורי השנוא עליו, ממתין יריבו הנוכחי, כחלון, לפגישה עמו בישיבת ראשי מפלגות הקואליציה (פוליטי)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
כחלון בכניסה לישיבת הממשלה. ארכיון (צילום: Marc Israel Sellem, פלאש 90)

לראשונה מאז חזר מסין התייחס הבוקר (ראשון) ראש הממשלה בנימין נתניהו למשבר סביב תאגיד השידור הציבורי, במהלך ישיבת שרי הליכוד ואמר: "נכון לרקע זה אין עדיין חדש במשא ומתן עם כחלון".

כחלון ונתניהו צפויים להיפגש בהמשך היום, בישיבת ראשי מפלגות הקואליציה. כזכור, הפרת הסיכום בין השניים בנושא זה, היא שיצרה את המשבר המחודש.

נתניהו בפתח ישיבת הממשלה, היום (צילום: מתוך הפייסבוק של ראש הממשלה)

בתוך כך, עיתון 'הארץ' מדווח כי נתניהו הנחה בסוף השבוע את מנכ"ל משרד התקשורת, שלמה פילבר מקורבו, להשלים באופן חד צדדי הכנה של הצעת חוק לביטול תאגיד השידור הציבורי ולשיקום רשות השידור, וכן את חוק השליטה בכל גופי התקשורת המשודרת. החוקים יונחו ככל הנראה כהצעות חוק ממשלתיות.

לפי דיווח זה, נתניהו הגיע למסקנה כי המגעים עם כחלון מוצו, והוא לא מסתפק בהסכמתו המוקדמת של כחלון לחוק השליטה ול"עריפת הראשים" של מנהלי התאגיד הנוכחיים. על פחות מחוק שיבטל כליל את התאגיד לא מוכן נתניהו לשמוע.

עמדתו של כחלון לא השתנתה והוא אינו מוכן לדחות עוד את מועד הפעלת התאגיד. מנגד, הוא גם לא מתכוון להקשות על נתניהו בנוגע לחוק הפיקוח. לעומתו, היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט מתנגד לסעיפים רבים בחוק, שבהם הדחת יו"ר התאגיד גיל עומר והמנכ"ל אלדד קובלנץ.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר