המאבק בטרור

"וואטסאפ צריכה להיות חשופה למשטרה"

שרת הפנים הבריטית התייחסה לכך שהמפגע בלונדון העביר מסרים דרך תכנת המסרים - וואטסאפ ואמרה כי יש צורך לוודא שמחבלים לא עושים שימוש שלילי בהצפנה (סלולר, דיגיטל)

בני סולומון | כיכר השבת |
(צילום: שאטרסטוק)

שרת הפנים הבריטית, אמבר ראד, דורשת מחברת וואטסאפ הנמצאת בבעלות פייסבוק להפוך את הפלטפורמה שלה נגישה לכוחות הביטחון השונים שיצטרכו גישה לכך בעקבות המידע שהמחבל שביצע את הפיגוע, השתמש בתוכנה להעברת מסרים קריטיים דקות ספורות לפני ההתקפה.

הפיגוע שהתרחש בלונדון לפני ארבע ימים ובו נרצחו ארבעה בני אדם, עורר שוב ויכוח נוקב לגבי האחריות העקיפה שיש לתכנות המסרים המידיים, בעיקר אלו שמצפינות את המסרים העוברים מאדם לאדם, כך שלא ניתן לפענח את המסר וכן תפקידן של הרשתות החברתיות.

"זה לחלוטין לא מתקבל על הדעת", אמרה ראד על האופציה להצפנת המידע "קצה לקצה" שהנהיגה חברת וואטספ לגבי המסרים העוברים דרכה, מה שאומר שלא ניתן להאזין לאותן שיחות במידה וקיים איזה שהוא איום ביטחוני. "אנחנו צריכים לוודא שארגונים כמו וואטסאפ, ועוד הרבה אחרים כמותו, לא ישמשו כחממה דיסקרטית לטרוריסטים המבקשים לתקשר בינם לבין עצמם".

ראד גם ביקשה בחברות הטכנולוגיה לעשות מאמצים גדולים יותר בכל מה שנוגע לטרפוד חומרים קיצוניים כמו מסרים גזעניים או כאלו שמסיתים לשנאה ולפגיעה בקבוצות מסוימות באוכלוסיה. המשטרה הבריטית שחקרה את הפיגוע ליד בניין הפרלמנט הבריטי אמרה שלמיטב ידיעתה, המפגע פעל לבדו ואין כל עדות לכך ששיתף פעולה עם טרוריסטים אחרים או שהוא תכנן פיגועים נוספים בהמשך.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר