גל מעצרים דרמטי

הפנקסים חשפו: 22 חרדים, תוקפי ילדים ונשים, נעצרו היום

לפנות בוקר פשטה המשטרה בריכוזים החרדיים ועצרה 22 חשודים, שמיוחסות להם תקיפות קשות בשנתיים האחרונות. שמם הופיע בפנקסים של משמרות הצניעות, שנתפסו לאחרונה. צפו (חרדים)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
החשודים מופתעים בביתם ונלקחים למעצר (צילום: דוברות המשטרה)

עשרים ושניים חרדים, תושבי ירושלים, בית שמש, ביתר עלית ובני ברק נעצרו היום (שני) בחשד לתקיפת קטינים ונשים אשר לא דווחו למשטרה ולרשויות הרווחה, עם סיומה של חקירה סמויה בנושא ותוך ביצוע חיפוש ממוקד.

לאחר סיום איסוף הממצאים נגד החשודים, וכשבידי השוטרים צווי מעצר וחיפוש שהוצאו על ידי בית המשפט כנגד 22 בני אדם, פשטה המשטרה על בתיהם, ביצעה חיפוש ועצרה אותם. כלל החשודים הובאו לחקירה ביחידה המרכזית של המשטרה ונחקרים בגין החשד במהלך השנתיים האחרונות תקפו ילדים רבים ונשים.

מהודעת המשטרה עולה, כי החקירה החלה באיסוף מידע ממוקד שהצביע על פעילות שביצעו אנשי משמרות הצניעות. על פי החשד, הגורמים הללו קיבלו ואספו מידע אודות אנשים שביצעו תקיפות אכזריות, וניהלו נגדם הליך פנימי שבסופו קבעו והחליטו מה על החשודים לעשות בכדי שהאירוע יסגר ולא יועבר לטיפול המשטרה.

אחד החשודים בתקיפה, בעת מעצרו (צילום: דוברות המשטרה)

ברוב הפעמים הורו אנשי משמרות הצניעות לחשודים, לקבל טיפול כזה או אחר אצל גורמים חרדיים, כל זאת תוך רישום האירועים ופרטי המעורבים, בעשרות פנקסים שנתפסו בידי המשטרה.

על פי החשד, בשיטה זו הם נהגו כלפי עשרות אנשים שביצעו תקיפות, חלקם מספר פעמים ובמספר רב של קורבנות, בהם ילדים - כל זאת מבלי שהועבר דיווח לגורמי רווחה ולמשטרה.

חלק מהפנקסים שנתפסו ברשות פעילי משמרות הצניעות, בהם הופיעו שמות החשודים הרבים בתקיפות החמורות (צילום: דוברות המשטרה)

כאמור, החל משעות הבוקר המוקדמות עצרה המשטרה 22 חשודים בגילאי 20-60, שלכל אחד מהם מיוחסות תקיפות קשות במהלך השנתיים האחרונות.

עם כניסת הכוחות לביצוע המעצרים בירושלים, החלה התגודדות סביבם תוך ניסיון לשבש את ביצוע המעצרים, יידוי אבנים, השלכת חפצים וקריאות גנאי. שתי חלונות של ניידות אף נופצו מאבנים שיודו לעברם, לפי הודעת המשטרה.

התדריך לשוטרים, לפני היציאה למבצע המעצרים (צילום: דוברות המשטרה)

כלל החשודים בתקיפות נחקרים במשטרה, ובתום חקירתם יוחלט מי מהם בפני בית המשפט לדיון בבקשה להארכת מעצרם.

שמשת הרכב המשטרתי שנופצה (צילום: דוברות המשטרה)

בהודעת המשטרה נאמר: "במסגרת החקירה נחשפה פעילות פנימית שבה חשודים עשו דין לעצמם, והם אלו שאספו המידע וניהלו מעין הליך פנימי וקבעו מה ה'עונש'. על ידי כך, החשודים המשיכו לנהל את חייהם מבלי לשאת בדין בגין מעשיהם החמורים - זאת לצד עשרות הקורבנות שלא קיבלו טיפול בהתאם למצבם".

"בחשיפת הפרשיה, מעצר החשודים והבאתם לדין יש בראש ובראשונה משום מניעת פגיעה נוספת בקורבנות ומתן סיוע להם, ובמקביל העמדה לדין של החשודים, נגדם תפעל המשטרה למצות הדין בגין עבירות התקיפה המיוחסות להם", אומרים במשטרת ישראל.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר