תביעה ייצוגית

על חשבון ההורים: הילד שיחק בפלאפון ב-16 אלף שקל

הורי הילד הופתעו לגלות שמשחק בו שיחק בנם וביצע רכישות ללא אישורם וללא סיסמא הביא ליצירת חוב של 16 אלף שקל. נפגעים נוספים הגישו תביעה ייצוגית נגד גוגל (דיגיטל)

בני סולומון | כיכר השבת |
(צילום: שאטרסטוק)

תביעה ייצוגית שהוגשה נגד גוגל על ידי נהג משאית שהופתע לגלות שמשחק שבנו בן 10 הוריד לטלפון הנייד שלו - יעלה לו עשרות אלפי שקלים.

מדובר במשחק אסטרטגיה הנקרא "קלאש רויאל", בו בונה השחקן "ממלכה". הורדתו למכשיר הנייד הוא חינם, אך כדי לקצר את זמני המתנה בין השלבים ולשדרג יכולות, אפשר גם לקנות זהב ואבני חן - ואלה הם מקורות ההכנסה של יוצרי המשחק.

התובע קיבל טלפון מפתיע מהבנק בו נאמר לו שהוא בחוב גדול לאחר שחויב בכרטיס האשראי שלו ב-16 אלף שקל על קניות שנערכו על ידי הילד בתוך המשחק.

מדובר במשחק פופולרי כיום, אלא שאם לא הוגדר אחרת, אין צורך להכניס מספר כרטיס אשראי או סיסמא בכל רכישה בנפרד, וכך אפשר בקלות להשאיר אלפי שקלים ביום בקופת המשחק וכמובן בקופתה של גוגל שגוזרת קופון מכל רכישה.

כבר לפני כשלוש שנים התחייבה גוגל להחזיר עשרות מיליוני דולרים להורים שחשבונותיהם חויבו ברכישות בתוך משחקים וגם אפל ואמזון נדרשו בעברו להחזיר מיליוני דולרים להורים בארה"ב שתבעו את החברות על כך שהן מאפשרות לילדים לבזבז כסף במשחקים ללא אישור ההורים.

בישראל התפרסמו בשנה האחרונה מספר מקרים דומים והיום (שני) פורסם במאקו כי הגישו שניים מנפגעי קלאש רויאל, בקשה לתביעה יצוגית נגד גוגל, בדרישה שתחזיר להורים את הכסף ותפצה את כל שאר הלקוחות בסכום כולל של כרבע מיליארד שקלים.

למען הידיעה, גוגל מאפשרת לכל משתמש בקלות יחסית לחסום רכישות או להגדיר כך שתהיה סיסמה לפני החיוב, אך ברוב המקרים לא מדובר בברירת המחדל ולכן רוב המשתמשים לא בהכרח מודעים לאפשרות הזאת.

מגוגל נמסר בתגובה: "איננו מגיבים לגבי חשבונות אישיים, אך אנו מעודדים הורים ליצר סיסמא במכשירם כדי להימנע מרכישות לא רצויות בגוגל פליי".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר