משחק משפחתי

נוסעים על הלוח: רכבות וכיף עם הילדים

רוצים לשחק עם הילדים במשחק קליל וכיפי בלי לחץ ופחות תחרותיות? משחק הרכבות הפופולרי "טיקט טו רייד" שזכה לתרגום לעברית יכול להיות פתרון מעניין עבורכם (תרבות)

נתנאל לייפר | כיכר השבת |
(צילום: יח"צ)

חג הפסח הוא הזדמנות אדירה לא רק לנקות את הבית מהחמץ (והאבק) כי אם גם לזרוק דברים מיותרים שתופסים מקום בבית ואנו פשוט לא מגיעים לכך במהלך השנה.

אחד המקומות בהם אנו נאלצים להשליך דברים רבים הוא ארון המשחקים של הילדים, משחקים בהם חסרים חלקים בצורה המונעת מהם להיות שימושיים, משחקים שבורים שמסכנים את הילדים או סתם משחקים שעבר זמנם בהתאם לגילאי הילדים.

חג הפסח הוא גם הזדמנות מצוינת להתחדש ולרכוש משחקים מתאימים שיפרו את שיתוף הפעולה בין הילדים וגם ייתן להורים את ההזדמנות לשחק עם הילדים ולהעמיק את הקשר איתם תוך כדי למידת ערכי משחק נכונים שיסייעו לילדים בתחומים רבים.

בעבר משחקי הקופסה היו מיושנים וחסרי עניין ורבים עדיין בטוחים שכל משחק קופסה הוא דמוי מונופול המשמים, אך בשנים האחרונות התחום בתאוצה אדירה, אלפי משחקים חדשים יוצאים מידי שנה, משחקים מעניינים ומורכבים שיכולים להוות אתגר גם עבור מבוגרים, חלקם פונה מראש למבוגרים בשל רמת האתגר האסטרטגי שהם מציבים למשחקים בהם.

לישראל מתחילים להגיע משחקים איכותיים שמתורגמים מאנגלית זה התחיל עם משחק הקטאן על שלל ההרחבות שלו שהפך לפופולרי במיוחד לצד משחקים נוספים שמתורגמים והופכים לנגישים עבור דוברי העברית. אחד המשחקים שתורגמו לאחרונה הוא משחק הרכבות המצליח "טיקט טו רייד" - "כרטיס נסיעה".

מדובר במשחק לוח בו בונים השחקנים מסילות רכבת בין ערים שונות ברחבי צפון אמריקה כשהמטרה היא להשיג את מספר הנקודות הגבוה ביותר בסיומו של המשחק. בניית המסילות נעשית באמצעות קרונות רכבת שמוצבים על המסלולים בלוח על פי צבעי הכרטיסים שנלקחים מהקופה.

מדובר במשחק מהיר למדיי שאינו מכביד על השחקנים, ולאחר כמה משחקים עם הילדים הבנו כי למרות שניתן לחשוב על כמה טקטיקות דיי קשה לחזות מי ינצח במשחק, זאת למרות שלא מדובר במשחק מזל ואין שימוש בהטלת קוביות במהלכו.

יש משהו ממכר במהירות של ההחלטות שנלקחות ב"טיקט טו רייד", זאת גם בשל חוקי המשחק הקלילים ולמרות שהמנצח נקבע על פי מספר הנקודות לא מדובר בתחרות ישירה ראש בראש כך שהמשחק לא יגרום לתסכול רב מידי בקרב השחקנים (בשונה מקטאן לדוגמא בו המשחק טעון הרבה יותר).

אם אתם מחפשים משחק עמוק אסטרטגית תלכו למקום אחר, אם אתם רוצים דווקא משחק קליל ומשפחתי שמתאים גם לילדים קטנים יחסית "טיקט טו רייד" הוא בהחלט יכול להיות פתרון מהנה עבורכם למשחק משפחתי כיף בחול המועד.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר