במקום המזה"ת?

ג'ארד קושנר יעמוד בראש משרד החדשנות

חתנו היהודי של הנשיא טראמפ ימונה לתפקיד בכיר כראש משרד החדשנות האמריקאי שיטפל בסוגיות רבות כשהמוטו הוא "הממשל צריך להתנהל כמו חברה גדולה" (בעולם)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
הזוג קושנר (צילום: שאטרסטוק)

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ ימנה את חתנו היהודי, ג'ארד קושנר, לתפקיד בכיר בבית הלבן. טראמפ כבר הודיע בעבר שקושנר יהיה שליחו למזרח התיכון ושהוא יעזור להביא את השלום לאזור. אלא שבמסגרת תפקידו החדש, דיווח העיתון "וושינגטון פוסט", אמור קושנר לפקח על המאמץ הרחב לערוך שינויים בממשל הפדרלי זאת ככל הנראה לצד תפקיד השליח למזה"ת.

קושנר, בעלה של בתו של הנשיא איוונקה טראמפ, יעמוד בראש "המשרד לחדשנות אמריקנית" שיהיה בין היתר מעורב במינוף רעיונות עסקיים ובהפרטה של חלק מתפקידי הממשלה. "הממשל צריך להיות מנוהל כמו חברה אמריקנית גדולה. אנו מקווים שנוכל להשיג הצלחות ויעילות עבור הלקוחות שלנו, שהם האזרחים", אמר קושנר בראיון לעיתון "וושינגטון פוסט".

תחומים נוספים בהם יעסוק חתנו של טראמפ הם הטיפול ביוצאי צבא, מכורים לסמים קשים, תשתיות מידע וטכנולוגיה, הכשרת כוח עבודה ותשתיות. בהצהרה ששלח לעיתון כתב טראמפ: "הבטחתי לעם האמריקני שאני אספק תוצאות, ואחיל את המנטליות שלי לממשל לפני הזמן ומתחת לתקציב".

גם איוונקה טראמפ קיבלה משרד משלה בבית הלבן ביחד עם גישה למידע מסווג וטלפון ממשלתי - בניגוד לדבריה בעבר שלא תמלא תפקיד בממשלו של אביה. עוזריה של טראמפ מסרו ל"וושינגטון פוסט" שהיא תשתף פעולה עם המשרד לחדשנות אמריקנית של בעלה, אולם לא תישא תואר רשמי.

קושנר הוא אחד האנשים הקרובים ביותר לנשיא ארה"ב ונמצא בסביבתו הקרובה מאז שהושבע לתפקיד. משרד המשפטים אישר לו לשמש יועץ בכיר לנשיא, על אף שהדמוקרטים הביעו חשש שהוא מעורב בניגוד אינטרסים.

העיתון "וושינגטון פוסט" דיווח שקושנר ימשיך למלא את יתר המשימות שהטיל עליו הנשיא, בהם תפקיד המתווך במזרח התיכון, למרות תפקידו החדש בבית הלבן.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר