ביקורת אלבום

"האט" • מטופש במיוחד - בעברית, מלא מסר - באנגלית

מבקר המוזיקה של 'כיכר השבת' האזין ל"האט", אלבומם השביעי של להקת 'היום השמיני', הלא הם האחים מרכוס. מה הוא חושב על המילים והאם התוצאה הסופית מכפרת? (מגזין)

נתנאל לייפר | כיכר השבת |
(צילום: יח"צ)

'היום השמיני' פרצו לחיינו לפני שש שנים עם הלהיט "יאלילי", שיר קצבי כיפי ומטופש להפליא מתוך אלבומם השלישי והפכו לאחת הלהקות המוכרות במוזיקה היהודית. הם מלהטטים בין נגיעות מוזיקה חסידית לבין שירים באנגלית שמזכירים את הביטלס ולהקות רוק אחרות אך מלאי מסרים רוחניים ואנושיים לצד שירים מטופשים במיוחד בעברית שהפכו כמעט לסמל של האחים מרכוס.

בין האחים שוררת חלוקת עבודה, המילים של שמואל והעיבודים של בנצי כשהלחנים משותפים לשניהם גם יחד כמו גם קטעי השירה שנשמעים מעולה כיאות לאחיינים של האיש והקול - אברהם פריד.

האלבום נפתח בשיר אהבה בעברית לארץ ישראל שזוכה לשם "כפיים", כפי שכבר הבנתם עברית היא לא הצד החזק של המרכוסים שכרגיל מגבבים מילים יחד אם כי יש לציין שכרגיל זה נעשה בצורה משעשעת למדיי. המקצב אף הוא עם נגיעות ים תיכוניות שבשלב מסוים הופך לרוק עם גיטרות דיסטורשן.

שיר מטופש נוסף בעברית מגיע כסיום האלבום "רק שמחות", הבית עצמו מזכיר לי שיר לועזי אחר כשהמילים מושפעות משירו של יונתן רזאל 'קטנתי' ו'רק שמחות' של שוואקי מה שלא הופך אותן לחכמות או מוצלחות יותר...

אל מול המילים העלובות בעברית בולטת ההשקעה דווקא בשירים באנגלית שם כתב שמואל מילים מלאות מסר, מילים מחזקות ורחוקות מלהיות משעשעות.

ההפקה המוזיקלית של האלבום "Slow Down" - "האט" נעה בין רוק קלאסי, פאנק ובלוז לבין רגאיי ונגיעות מוזיקה לטינית.

האחים מרכוס לוקחים שוב באלבום האולפן השביעי (!) שלהם את המוזיקה שלהם למקום ייחודי, מלא אמירה ומסר (באנגלית), עם מילים ששווה להסתכל בחוברת של האלבום כדי להבין את הרעיון שעומד מאחוריהן. חובבי המוזיקה האמריקאים שאהבו את שיריו של המלחין והיוצר משה יס יתחברו גם לאלבום החדש של 'היום השמיני' שהולך על קו דומה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר