סערת מכתב הרבנים הספרדים

הרב מוצפי: 'לא חתמתי'; הרב שמואלי: 'חתימתי מבוטלת'

הגרב"צ מוצפי סיפר למקורביו כי לא חתם על מכתב 'הפלג': "אמרתי שאני לא מוכן לדבר על הנושא", כך נודע ל'כיכר השבת' • הגר"ב שמואלי מבהיר כי חתימתו מבוטלת וכך גם רבנים נוספים (אקטואליה)

ישי כהן | כיכר השבת |
הגר"ב שמואלי והגרב"צ מוצפי (צילום: באדיבות המצלם, יעקב כהן - פלאש 90)

הגאון רבי בן ציון מוצפי, היושב 'שבעה' על אחותו, התבטא בצהריים (שלישי) כי לא חתם על המכתב שפורסם הבוקר בעיתון 'הפלס', מכתב הקורא להשתתף בעצרת 'הפלג הירושלמי' ו'העדה החרדית' ברחוב מלכי ישראל בירושלים בעקבות "גזירת הגיוס הנוראה".

ל"כיכר השבת" נודע כי הרב מוצפי הופתע הבוקר שנאמר לו כי חתימתו מופיעה על מכתב הרבנים.

הרב סיפר למקורביו: "הם באו להחתים אותי ב'שבעה', אמרתי להם שאני לא מוכן לדבר על הנושא ובוודאי שלא חתמתי".

עם זאת, הגר"ב ציון מוצפי הבהיר כי יש לו הערות על ההתנהלות בכל הנושא של תקנות חוק הגיוס ונושאים נוספים, אבל בוודאי שאין דרכו בהפגנות וחסימת כבישים.

עוד נודע ל"כיכר השבת" כי המקובל רבי בניהו שמואלי, ראש ישיבת 'נהר שלום', שחתימתו מופיעה במודעה טען כי הסכים שחתימתו תופיע בתנאי שגם ראש ישיבת 'פורת יוסף' הגאון רבי משה צדקה יחתום, אך מכיוון שהרב צדקה לא חתם, הרי שאינו מסכים להשתמש בשמו.

מוקדם יותר הבהיר הגאון רבי שלמה מחפוד כי "מה שפורסם בשמי בעניין הגיוס אינו על דעתי ויש לציית אך ורק למועצת חכמי התורה. שלמה מחפוד".

הבהרת הגאון רבי יעקב ישראל לוגסי

הגאון רבי יעקב ישראל לוגסי, ממגידי המוסר המוכרים בציבור הספרדי, חזר בו גם מחתימתו וכתב: "הנני לגלות דעתי שחתימתי שפורסמה על המכתב בענין הגיוס הייתה בטעות כאשר נאמר לי שמדובר בחידוש חתימה על מכתב ישן ואני כפוף למורי ורבי ראש הישיבה הגאון רבי משה צדקה שליט"א שהתברר לי ממנו שלא חתם על המכתב החדש, וחתימתי מבוטלת. ובלאו הכי יש לפנות בכל הענינים האלה אל גדולי ישראלל האמונים על הנושא ודאגתם לבני התורה היא מן המפורסמות".

יצוין כי בעבר, כפי שפורסם ב"כיכר השבת", תקף הרב מוצפי את מפגיני הפלג על חסימת הכבישים ואמר: "ההפגנות שעושים ברחוב זה לא טוב. זה עוון גדול. סותמים את הכבישים וגורמים צער גודל לחולים, גורמים צער גדול לאנשים שממהרים לעבודה, יש כאלה שממהרים לבית, יש רבנים שצריכים לתת שיעורי תורה. מי התיר להם?".

הרב המשיך במתקפה ואמר: "מי התיר להם ללכת לעצור את הכבישים? זה עוון גדול. אני לא יודע על סמך מה? מחליטים - סוגרים את הכבישים, מה זה הדבר הזה? מאיפה זה יצא? מי התיר להם? שיהיה מי שיהיה - אנחנו לא נשמע לו. זה אסור. זה חילול ה' גדול. זה לא הדרך, אף פעם לא עשו ככה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר