גל המעצרים חשף

כך ניסו להשתמש ב"טוהר המחנה" כדי לחסל חשבונות אישיים

"כיכר השבת" מגולל את פרטי אחד המעצרים מהפשיטה המשטרתית חסרת התקדים שלשום לפנות בוקר, וכיצד נחשפה בעקבותיו שיטת חיסול חשבונות מכוערת - באמצעות "טוהר המחנה" (חרדים)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
אחד העצורים מובא לביהמ"ש (צילום: יונתן זינדל - פלאש 90)

פשיטת המשטרה שלשום (שני) לפנות בוקר על עשרים ושניים בתים בריכוזים החרדיים ומעצר רוב בעליהם בשל מעשים חמורים שביצעו לכאורה, חושפת תיבת פנדורה שנראה כי ניתן כעת להבין רק את תחילתה.

ל"כיכר השבת" נודע על אחד המקרים שהסתיים נכון לאתמול בטוב, אך הוא מזעזע במיוחד. המדובר בג', אחד מהחשודים שעילת מעצרו על פי הפנקס - אחד מני רבים שנתפס לפני תקופה ברשותו של בכיר ב'וועד למען טוהר המחנה' - היא מסכת תקיפות אכזריות שלכאורה ביצע באישה לפני כשלוש שנים.

אלא שמעצרו, שהוארך תחילה עד ליום חמישי, בוטל אתמול והוא שוחרר על פי החלטת שופטת בית המשפט המחוזי בירושלים, חגית מאק-קלמנוביץ', שקיבלה את הערר שהגיש עו"ד אריאל עטרי נגד מעצרו.

פשיטת המשטרה וביצוע המעצרים (צילום: דוברות המשטרה)

וזוהי השתלשלות הדברים המטלטלת כפי שהוצגה בבית המשפט: ג', אדם מקובל ונחשב בחברה אליה הוא משתייך, מתנדב בזמנו החופשי בארגון חסד רפואי ולעתים אף מטפל במסירות בנוער נושר.

לפני כ-3 שנים התבקש ג' לנסות ולהשכין שלום בית בין בני זוג מחסידות מוכרת, בין השאר בעקבות העובדה כי האישה החלה לחלל שבת ל"ע.

תחילה הוא סירב להתערב במקרה הסבוך, אך לאחר הפצרות הוא נעתר לבסוף. הוא נפגש עם בני הזוג, ניסה לעזור כפי יכולתו אך לבסוף משך ידיו מסיפור טעון זה.

זמן מה לאחר מכן, החל ג' לקבל הודעות שאינן הולמות, בלשון המעטה, מהאישה איתה נפגש (תמיד בנוכחות בעלה). הוא דחה אותן על הסף ואף הבהיר לה מפורשות כי מעשיה אינם מקובלים עליו, ואכן היא פסקה מכך והודעותיה הפסולות לא נשלחו יותר.

האישה שלחה מהמכשיר הסלולרי שלה הודעות שאינן הולמות. אילוסטרציה (צילום: shutterstock)

אם חשב ג' כי בכך הסתיים הענין, התברר לו כי הרע מכל עוד לפניו: בני משפחתה של האישה גילו במכשיר הטלפון שלה את הודעותיה אליו, וכדי לנטרל מראש אפשרות שהענין ייחשף והיא תתגלה בקלונה, הם פנו לבכיר מ"הוועד למען טוהר המחנה" עם חלק מהודעות אלו - לא לפני שניסו לסחוט מג' 70 אלף שקל - והעלילו עליו כביכול הוא תקף אותה וביצע מעשים חמורים ביותר.

ב"טוהר המחנה" כמובן מיהרו לזמן את ג' לבירור בעקבות הסיפורים הקשים ששמעו עליו ממשפחת האישה. לאחר בדיקת המקרה לעומקו, הם לא מצאו אף בדל ראיה לנכונות הסיפורים, העלילה נגנזה כלא היתה וחייו של ג' חזרו למסלולם התקין – עד לפני חודשים ספורים.

כזכור, במסגרת פרשיה אחרת (בני הזוג וילר) נעצר לזמן מה בכיר ב"טוהר המחנה" ונתפסו פנקסים עם סיפורים שונים ומשונים שהיו ברשותו. אחד מהם היה של פרטי העלילה המדוברת.

זו היתה העילה למעצרו המפתיע של ג' שלשום לפנות בוקר. כאמור תחילה הוארך מעצרו, אך פרקליטו עו"ד אריאל עטרי ערער על כך, וכשהציג לפני השופטת את מסכת העובדות המתוארת, היא השתכנעה מכך.

בנימוקי שחרורו כתבה בין היתר השופטת מאק-קלמנוביץ': "לא מצאתי חשד סביר שנעשו הדברים" שנטענו על ידי נציג המשטרה, ועל כן היא הורתה לשחררו מיידית למעצר בית מאחר "והחומר הקיים בשלב זה אינו מצדיק המשך מעצרו".

עורך הדין אריאל עטרי, מגיש הערעור

עוה"ד אריאל עטרי, סנגורו של החשוד, מסר בתגובה: "הדרך לגיהינום רצופה כוונות טובות. 'טוהר מחננו' כיוון אולי לטוב, אך נעשה בארגון שימוש על מנת לסחוט חפים מפשע. לאחר ניסיון סחיטה כושל, הוגשה לארגון תלונה כוזבת, מתוך הנחה שהפניה למשמרות הצניעות תגרום גם לאנשי-מופת, כמו הלקוח אותו אני מייצג, לשלם הון כדי לשמור על שמו הטוב. שכנענו את בית המשפט המחוזי שהלקוח אותו אני מייצג הוא הקרבן בפרשה זו ולפיכך, וחרף כל הראיות, הוא שוחרר לביתו באופן מיידי".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר