עשרות עצורים

סוכן סמוי חשף הרכבי פורצים לדירות בגוש דן

משטרת ישראל הפעילה סוכן ופיצחה מספר הרכבי פורצים שפעלו בעיקר באזור גוש דן. חשיפת הסוכן ומעצר החשודים בוצע הבוקר לאחר חודשים ארוכים של איסוף מידע (משטרה)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
חלק מציוד הפריצה (צילום: דוברות המשטרה)

בתום פעילות שארכה מספר חודשים בהם הופעל סוכן כנגד עברייני רכוש, אמל"ח וסמים, הבוקר (ד') הגיע השלב הגלוי של הפעילות עת עשרות שוטרים פשטו במקביל על בתיהם של העבריינים המופללים. הפעלת סוכן זו ייחודה בכך שפעילותו של הסוכן הוכוונה כנגד אחת העבירות הפוגעות ביותר כנגד האזרח הנורמטיבי - עבירת ההתפרצות לדירה.

בנוסף, פעל הסוכן כנגד סוחרי הסמים המסוכנים והסוחרים באמל"ח שפעלו בכל הארץ ובדגש על אזור גוש דן.

כאמור הבוקר עם אור ראשון במעמד מפכ"ל המשטרה רנ"צ רוני אלשיך, מפקד מחוז ת"א ניצב משה (צ'יקו) אדרי, מפקד ימ"ר ת"א נצ"מ אבי ביטון התקיים טקס בו הוענקו תעודות הוקרה לעושים במלאכה. מיד בתום התדרוך שניתן לכוחות פשטו עשרות שוטרי יס"מ, מג"ב, ובילוש על בתיהם של עשרות החשודים אשר הופללו ע"י סוכן.

כאמור הסוכן הסמוי הביא להישגים לא מבוטלים במאבק בפשיעה, במהלך הפעלתו הצליח הסוכן להפליל כ-45 עבריינים הפועלים בתחום הסמים, האמל"ח וכן בתחום עבירות הרכוש.

במהלך הפעלתו הפליל הסוכן סוחרי סמים אשר סחרו בסמים מסוג קוקאין (סך הכל נתפסו מעל 1 ק"ג) אקסטזי (סה"כ נתפסו מעל 1,000 כדורים), mdma, חשיש ועוד ורכש מהם מאות גרמים של סמים מסוכנים. הסוכן רכש במהלך הפעלתו אמל"ח ובכלל זה רובה מסוג קרל גוסטב.

כאמור, גולת הכותרת של הפעלת הסוכן הייתה הכוונתו ע"י מפעיליו כנגד עברייני הרכוש עם דגש לעבריינים הפורצים לבתי מגורים. פעילותו של הסוכן אפשרה למשטרה לאסוף ראיות ולעצור כ-8 הרכבי פורצים, סה"כ 15 פורצים לבתי מגורים מדובר בעבריינים שפעלו בתחכום רב וביצעו מאות אירועים של התפרצויות לבתי דירה. בנוסף, הצליח הסוכן לאסוף ראיות מפלילות כנגד 30 עבריינים נוספים בתחום הסחר בסמים ובסחר באמל"ח.

הצלחת המבצע ואיסוף הראיות המפלילות כנגד החשודים הסתייע הודות לליווי הצמוד של פרקליטות מחוז ת"א שתמכו ונתנו את הסיוע המשפטי הנדרש.

הפעלת הסוכן כנגד העבריינים ותופעת ההתפרצות לדירה מהווה אקורד סיום למבצע ארצי שכותרתו 'ביתי ומבצרי'. מבצע זה, עליו הנחה מפכ"ל המשטרה, נועד לצמצם את היקף עבירות ההתפרצות לדירה בכל מחוזות המשטרה. מאז תחילת המבצע לפני מספר שבועות הצליח מחוז ת"א על כלל יחידותיו להביא למעצרם של 46 פורצים ועד כה הוגשו 12 בקשות למעצר עד תום ההליכים וכן חולטו לטובת קופת המדינה למעלה מ-100 אלף ש"ח מכספים שהושגו ע"י העבריינים בעת ביצוע העבירות.

מפכל המשטרה רנ"צ רוני אלשיך אמר: ״משטרת ישראל מפעילה מערך של אמצעים גלויים וסמויים המושתתים על יכולות טכנולוגיות וחוקרים שנועדו להתמודד עם העבריינים, המדירים שינה מעיניהם של אזרחים נורמטיביים.

בין היתר, בראש מעייננו, חיזוק הרצף מודיעיני המשותף ליחידות הארציות והמחוזיות המביא לשדרוג משמעותי ומתפתח של היכולות הארגוניות ומביא להצלחה באיתור מעצר והשגת ראיות נגד המעורבים בפשיעה. בחודשים האחרונים ראינו הפעלות סוכן מתוחכמות שהביאו למעצרים של מאות חברי ומפעילי חוליות פשיעה בכל רחבי הארץ. העיקרון של מיקוד, יוזמה ונועזות מייצר כיוונים חדשים, רעיונות חדשים ויצירתיים ומכאן עלייה באפקטיביות. מברך את שותפנו בפרקליטות על שיתוף הפעולה והנועזות מבחינתם. אזרחים רבים בישראל ישנים בביטחון ומנהלים את שגרת העסקים שלהם ללא פחד בזכות פעילות עניפה זו, דווקא מפני שאינם יכולים לדעת מה יכול היה לקרות ולא קרה... ".

מפקד מחוז ת"א ניצב משה (צ'יקו) אדרי הודה ליחידה ולצוות שאחראי על הפעלת הסוכן ואמר: "כי בתחבולות תעשה לך מלחמה, ואכן אנו מצויים במאבק בלתי מתפשר בעבריינים ובמי שמאיים על שלום הציבור. עבירת ההתפרצות לבתי דירה היא מהחמורות שיש. מעבר לעובדה כי מדובר בעבירה המוגדרת כעבירת רכוש, הרי שמדובר בעבירה הפוגעת בביטחון הבסיסי והאישי ביותר של האזרח הנורמטיבי כשהעבריינים חודרים לביתו.

אנו כמשטרה לא יכולים ולא נשלים עם פגיעה זו ונילחם בה בכל הכוח. משטרת ישראל תשקיע מאמצים אין סופיים ותעשה שימוש באמצעים המתקדמים ביותר והמתוחכמים ביותר כדי להעמיד לדין את העבריינים ובכך להעניק ביטחון לתושבי המחוז. ביתי הוא מבצרי זו לא רק ססמה, מבחינתי זו אמירה שאנו עומדים מאחוריה ואנו במחוז ת"א נעשה ככל אשר לאל ידינו כדי שהדבר יבוא לידי מימוש".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר