מתנתקים

הברקזיט יצא לדרך: בריטניה עוזבת האיחוד

ראש ממשלת בריטניה, תרזה מיי חתמה הלילה על המסמך הרשמי שמתחיל את תהליך ההיפרדות מהאיחוד האירופי כפי שנקבע במשאל העם שנערך לפני כעשרה חודשים (בעולם)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
(צילום: שאטרסטוק)

הברקזיט יצא לדרך: ראש ממשלת בריטניה, תרזה מיי, חתמה הלילה (רביעי) על מכתב היציאה הרשמי של הממלכה מהאיחוד האירופי זאת ההפעלה הרשמית של הברקזיט שהוחלט לאחר משאל עם בממלכה.

נציג בריטניה במועצה האירופית יגיש הבוקר את המכתב לנשיא המועצה, דונלד טוסק. במקביל להגשת המכתב למועצה האירופית, מיי תודיע לבית המחוקקים כי הכריזה על עזיבת האיחוד.

"כעת כשהמהלך לעזיבת האיחוד יצא לדרך, זה הזמן להתאחד", תאמר מיי למחוקקים כפי שדווח בכלי תקשורת בריטיים. "כשאשב סביב שולחן המשא ומתן בחודשים הקרובים, אני מייצגת את כל האנשים ברחבי בריטניה – כל עיר, כפר ומדינה".

ההודעה הרשמית תתחיל את הליך הברקזיט שיימשך כשנתיים – עד סוף מרץ 2019, שבמהלכו ייערכו שיחות בין בריטניה לאיחוד במטרה לבצע את העזיבה של הממלכה בצורה חלקה ולקבוע את היחסים העתידיים בין הצדדים. אתמול, יום לפני ההכרזה הרשמית על העזיבה, שוחחה מיי בטלפון עם נשיא המועצה האירופית, דונלד טוסק, עם קנצלרית גרמניה אנגלה מרקל ועם ראש הנציבות האירופית, ז'אן קלוד יונקר.

על פי הודעת משרדה של מיי, הארבעה "הסכימו על החשיבות בכניסה למשא ומתן ברוח חיובית ובונה ובהבטחת הליך יציאה חלק ומסודר. הם הסכימו שאיחוד אירופי חזק זה האינטרס של כל הצדדים וכי בריטניה תישאר בת ברית קרובה ומחויבת".

בזמן שבריטניה ממשיכה להתקדם בתהליך ההיפרדות מהאיחוד האירופי, מי שהנהיג את המהלך מטעם מפלגת UKIP, נייג'ל פרג', התבדח ואמר כי הוא יהגר מבריטניה אם הברקזיט יתברר כאסון. פרג', שהתפטר מהנהגת המפלגה לאחר אישור הברקזיט, אמר אתמול בתוכנית הרדיו שלו כי למרות "האיום" שלו, הוא לא רואה סכנה במימוש המהלך. "האיחוד האירופי לא עובד עבורנו. ביציאה מהאיחוד הצלחנו להשתחל לסירת ההצלה ולרדת מהטיטאניק".

כזכור, ההחלטה הבריטית לצאת מהאיחוד האירופי התקבלה במשאל עם שנערך בממלכה לפני כעשרה חודשים - בניגוד לתחזיות הסקרים. בעקבות תוצאות משאל העם התפטר ראש הממשלה דיוויד קמרון ואת מקומו תפסה תרזה מיי. מיי הבהירה שאף שהיא מתנגדת לפרידה מהאיחוד האירופי, היא תמלא את רצון העם ותפעל להוציא את הממלכה מהאיחוד האירופי בצורה הטובה ביותר מבחינתה.

בקרב המתנגדים יש חשש כי הפרישה תביא לבעיות כלכליות ותגרום למיתון מנגד, סבורים התומכים כי המהלך יחזק את ריבונותה של בריטניה וייתן לה שליטה טובה יותר בנושא ההגירה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר