מי ימצמץ ראשון?

דיווח: מסתמנת פשרה ב"משבר התאגיד" - האם כחלון יתקפל?

המשבר הפוליטי המתמשך והמתוקשר בין ראש הממשלה נתניהו לשר האוצר כחלון, עשוי להסתיים עוד היום במתווה ההולך ונרקם שאולי ייחתם בפגישה חמישית שצפויה היום ביניהם (ברנז'ה, מדיה)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
משה כחלון ובנימין נתניהו. ארכיון (צילום: Nati Shohat/Flash90)

לאחר שבמהלך הבוקר נפגשו ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר האוצר משה כחלון עם צוותים מקצועיים, ולקראת פגישה נוספת ביניהם הצפויה אחרי הצהריים (חמישית במספר), מסתמן פתרון ל'משבר התאגיד'.

העיתון TheMarker מפרסם היום, כי מדברי מקורבי הצדדים עולה, כי כבר הונחו עקרונות למתווה פשרה, אך עוד לא התגבשו מסקנות סופיות לגביו. ככל הנראה מדובר בשינוי במנגנון הפעולה של התאגיד שיאפשר שליטה פוליטית רחבה יותר לראש הממשלה נתניהו.

ככל הנראה יכלול השינוי את האיחוד בין מחלקת החדשות של רשות השידור לבין חטיבת החדשות של התאגיד. כמו כן, נבחן מודל אחר באשר לאופן הקיצוץ בשכר עובדי רשות השידור שיישארו בגוף הממוזג.

כצפוי, נתניהו מצידו עדיין מתעקש על שליטה רבה יותר במנגנון המינויים בתאגיד, ומעוניין בעיקר כי הם יהיו בסמכות הממשלה - די דומה לנעשה עד כה ברשות השידור. אם הוא יקבל את מבוקשו, הוא מעוניין ששינוי זה ייכנס לתוקף מיידית, כך שהמנכ"ל הנוכחי אלדד קובלנץ והמועצה בראשות היו"ר גיל עומר יודחו.

בכדי ליישם שינויים אלה, דורש ראש הממשלה דחייה של חודשיים בהקמת התאגיד, צעד שכחלון עדיין מתנגד לו ככל הנראה.

מלשכת שר האוצר הגיבו לידיעה כפי שפרסמה ב-TheMarker: "כל מי שמדבר עושה זאת בשם עצמו. נכון לעכשיו אין הסכמות בנושא התאגיד".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר