"קושיות ללא מענה"

עליה מדאיגה של מאות יתומים ואלמנות בציבור החרדי

חג הפסח המתאפיין בעיקר באווירה משפחתית עומד להיות עצוב עבור מאות רבות של ילדים במגזר החרדי שיעשו לראשונה את ליל הסדר ללא אבא. גורמי רווחה חרדיים חושפים שורת טרגדיות משפחתיות שהתרחשו השנה שהביאו לעליה כואבת במספר היתומים הנזקקים לעזרה (כלכלה, שיווקי)

עלייה מדאיגה במספר היתומים. אילוסטרציה (צילום: nati shohat Flash90)

ערב חג הפסח תשע"ז, נחשפים נתונים מדאיגים על היקף היתומים והאלמנות שנוספו במגזר החרדי בשנה האחרונה. עמותות הסעד והחסד במגזר החרדי חושפות, מאות רבות של יתומים ואלמנות שנוספו השנה למעגל היתמות והבדידות.

גורמי רווחה במגזר החרדי העוסקים בנושא, מצביעים על עליה מדאיגה המסתכמת במאות יתומים חדשים מידי שנה. מדובר בשרשרת טרגדיות ואסונות, אירועי מחלה קשים, תאונות דרכים ועוד שהתרחשו בשנה החולפת במשפחות חרדיות מכל הארץ, המצטרפות לכדי תמונה קשה ומכאיבה.

וכך, ערב החג, בעוד רוב האוכלוסייה עוסקת בשאלות מהותיות כיצד יהדרו את ימי החג ואת ארוחת ליל הסדר, קיימות בעוד משפחות שבורות רבות שנאלצות להתמודד לראשונה בשאלה, כיצד יעבירו את ליל הסדר שלהם ללא אבא, כאשר לעיתים אין להם את האמצעים המינימאליים להוצאות החג הבסיסיות.

אמנם, רשויות הרווחה במדינה כדוגמת ביטוח לאומי ועוד מעניקים קצבאות ומענקים למשפחות היתומים והאלמנות, אך מסתבר שאין בכך די כדי למלא את כל צרכיהם של המשפחות לחג הפסח, בייחוד עבור יתומים מהמגזר החרדי המרובים בהוצאות.

גורם רווחה בכיר מספר כי הוא מלווה לאחרונה את רחל, אלמנה שנוספה לאחרונה למעגל הבדידות. לדבריו, הדברים עליהם היא חוזרת ללא הרף הם: "הפחד הגדול שלי בדרך להתגשם. חג ראשון שאאלץ לעבור לבדי. מי יודע איך יראה ליל הסדר כשאני לבדי עם הקטנים, כל כך עצוב". כמו רחל ישנן עוד אימהות רבות ששואלות את אותן הקושיות ולעתים ללא מענה.

בעמותות החסד השונות אומרים, כי המצב הקשה השנה מביא אותם להירתם באופן נמרץ יותר כדי להביא את שמחת החג למאות היתומים החדשים.

כך למשל, בקרן "מאירים" העוסקים כל השנה בחלוקת מזון ובתמיכה בפרט עבור יתומים ואלמנות מספרים, כי "אנו חווים את הנתונים הקשים לא רק כמספרים ונתונים אלא כמציאות יומיומית קשה. לעיתים מדובר בסיפורים קורעי לב של ילדים שנכנסו לראשונה לחוויית השכול ואינם יודעים כיצד לכלכל את צעדיהם. גדולי ומאורי הדור שליט"א המלווים את הקרן מעודדים אותנו כל העת. ובפרט בטיפול ביתומים ואלמנות שנוספים כל העת לצערינו למעגל הנצרכים. באמצעות הדרכתם והכוונתם, אנו שואבים את הכח והמרץ להמשיך ולטפל באותם אלו שכה זקוקים לעזרתנו".

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר