השכנים החרדים המומים

"הרוצח מטבריה הלך עם כובע וחליפה, אבל הוא בטוח גוי"

הקהילה החרדית בטבריה המומה מהרצח המחריד בעירם. כמה מהם מספרים ל"כיכר השבת" על התנהגותו של הבעל, עולה שהתגייר, והקשיים בחייו שערערו את שפיותו עד שרצח את אשתו (ארץ)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
דבריו של אחד מהשכנים, הרב יהושע עבדן (צילום: נפתלי טרבלסי/קול רגע)

הרצח המחריד היום (רביעי) בקהילה החרדית בטבריה, אירוע בו נמצא הרוצח כשהוא מסתובב ברחוב ודם נוטף ממנו ולאחר מכן נמצא ברחוב ראשה הכרות של גרושתו - לא רחוק מדירתה אותה הוא הצית, לא מותיר את בני הקהילה אדישים.

כמה ממכריו של הרוצח מספרים כעת ל"כיכר השבת" על התנהגותם של בני הזוג לשעבר, מה שעבר עליהם בשנים האחרונות והרקע להתערערותו הנפשית של הרוצח כבר לפני תקופת מה.

הרב יהושע עבדן, ידיד המשפחה, מספר: "הכרתי את הזוג מקרוב, כבר לפני כמה שנים כשהם הגיעו לטבריה ניסיתי לשקם אותם. הם היו אז זוג טרי, הייתי מזמין אותם אלי לשבתות ומשמח אותם, מחזק ומעודד אותם. ככה קירבתי אותם ליהדות בצורה הכי יפה, אבל היה כל הזמן קושי עם הבעל שהוא לא היה מקשיב".

"בהמשך הבנתי שלא נולדו להם ילדים כמה שנים, זה אחד הדברים שגם גרמו להם להתגרש", הוא מגלה. "בזמן האחרון הבעל התערער בנפשו, הוא היה מסתובב פה הרבה בקריה, כולנו פה מכירים אותו. היתה לו חזות של חרדי, במרכאות, עם חליפה וכובע והכל".

זירת הרצח (צילום: יוסי טרבלסי/קול רגע)

מכרים קרובים אחרים של הרוצח ששמו נאסר היום לפרסום בצו בית המשפט, אומרים ל"כיכר השבת", כי "הוא לא היה אלים. היה נראה אדם רגוע. היינו מדברים איתו חידושי תורה - אדם רגוע, שליו. אבל היה משהו לא בסדר בנפשו, לא יציב".

עבדן מוסיף: "אחרי שהוא התגרש מאשתו, הוא היה ישן בלילות בשטיבלאך פה בערך חודש, ואז הוא התחיל לספר שהיה לו 'גילוי אליהו' והוא משיח, כל הסימנים שהוא חולה נפש ולא קשור ליהדות. אני מאמין שהוא לא באמת התגייר, והוא גוי. סיפר לי עכשיו חבר שלי במקווה שהוא מישהו שהגיור שלו היה בספק, ואני מאמין שרק גוי יכול לעשות דבר כזה, לערוף ראש של אישה זה לא יכול להיות יהודי. יהודים הם רחמנים, גומלי חסדים וביישנים. אנשים טובים. לא יכול להיות שמתוכנו ייצא דבר כזה".

"דתיים לא מתנהגים ככה, זו לא הדרך שלהם", מסכם שכן נוסף.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר