ספרא וסייפא

מפקד הגדוד החרדי: המוחים נגדנו מבטלים תורה בעצמם בהפגנותיהם

אחרי קרוב לשמונה שנים, ובזכות ההצלחות המבצעיות והרצון לתרום, עומד גדוד "נצח ישראל" לקבל מעמד של גדוד חוד באוגדת איו"ש. אהרון הינמן, המפקד החדש של גדוד "נצח ישראל", בראיון ראשון ובלעדי לכיכר השבת (חרדים במדים, שיווקי)

"המוחים נגדנו מבטלים תורה". אילוסטרציה (צילום: Esther Rubyan/Flash90)

גדוד "נצח ישראל" שהוקם בשנת 2009 בשיתוף עם האגף החברתי ביטחוני במשרד הביטחון , ומורכב ברובו מיוצאי גדוד נצח יהודה" של חטיבת כפיר בצה"ל, נמצא במגמת התרחבות. ראיון עם המפקד החדש של הגדוד, אהרן הינמן.

בפתח הראיון מספר הינמן על הרקע האישי והצבאי שלו, ממנו שאב את הידע והכוחות לפקד על גדוד חרדי.

"אחרי שלמדתי בישיבת שבי חברון, ישיבה גבוהה. התגייסי לקורס טייס בשנת 1999, אחרי שנה וחודשיים עברתי למגל"ן ואח"כ למדתי במשך שנתיים במכללה לפיקוד טקטי. אחרי שסיימתי את הלימודים חזרתי למגל"ן בתור סמ"פ בפלגה מבצעית. בהמשך השרות ב-2006 עברתי לנח"ל החרדי ושירתי במגוון תפקידים. בפברואר האחרון קבלתי את התפקיד החדש שלי - מג"ד נצח ישראל".

מה ייחודי בתפקידך? האם לפקד על גדוד חרדי זה שונה מתפקידיך הקודמים?

כן. חיילינו הם הכי טובים וערכיים. כל המפקדים שפוגשים את הגדוד מתאהבים ברוח המיוחדת והיכולות המדהימות שלו. הכל נובע מזה שכשיש לך שליחות אמיתית ואתה מבין בדיוק מה אתה עושה ולמה אתה עושה את זה - נראה אחרת. אנשים שמגיעים לגדוד הם יוצאי דופן בגישתם ובאישיותם. הצעד שלהם אומנם לא רגיל וטבעי בחברה שממנה הם באים, אבל המוטיבציה שלהם ורצון לתרום מעוררים השראה.

מה הם המטרות של הגדוד? במה הוא מתעסק בפעילותו השגרתית?

הגדוד זוכה להערכה רבה בצה"ל וקיבל לאחרונה את המועמד של גדוד חוד במסגרת האוגדה. קבלנו לפני כמה שנים את אות מצטיין הנשיא. ביום העצמאות הקרוב יקבל אחד מחיילינו את אות מצטיין פיקוד מרכז. אנחנו מקבלים לאחרונה יותר אמצעים ויותר אימונים, אנחנו מרגישים שסומכים עלינו וזה מחייב אותנו להצליח עוד יותר. אנחנו נמצאים בצפון השומרון ומגנים על היישובים באזור, כולל, מבוא דותן, חרמש וגוש שקד.

מה האתגרים שעומדים בפני חייל חרדי במילואים? האם זה שונה מהחוויה של החייל בגדוד הרגיל?

בוודאי. קודם כל יש חיילים שיש להם בעיה לצאת מהבית על מדים כי השכנים שלהם לא רואים את זה בעין יפה. לא פעם נתקלים חיילינו בחוסר הבנה מצד קרובי משפחתם. בסוף מדובר באנשים שהוריהם מעולם לא עשו מילואים כמו גם החברים והשכנים. אישה לא מבינה למה פתאום היחיד בסביבתה שיוצא לחודש של שירות הוא דווקא בעלה.

האם ההסתה והשיימינג משפיעים על חיילי הגדוד? בכל זאת מדובר באנשים מבוגרים שיש להם משפחות משלהם.

מול הבית של הקשר שלי בבית שמש יש הפגנות באופן קבוע. תמונותיו פורסמו בכל אמצעי התקשורת כמו גם הסרטונים נגדו. אני לא חושב שהוא מתרגש מזה יותר מדי. אפילו די משעשע אותו שאנשים שכביכול מפגינים נגד ביטול תורה עומדים שעות מול ביתו עם השלטים במקום ללמוד בבית המדרש.

איך המרכיב התורני בא לידי ביטוי בפעילות של הגדוד?

הנה דוגמה: במילואים האחרונים שהיו במקביל הייתי באימונים של הגדוד ובקורס מג"דים. יום אחד הייתי צריך להגיע לשיחה של הרמטכ"ל בשעה מאוד מוקדמת בבוקר. קמתי בשעה 6 כדי להתפלל שחרית ותיארתי לעצמי שאני הולך להתפלל לבד בגלל שהשכמה באותו יום הייתה בשעה 7. ופתאום אני רואה בשעה 6 המון חיילים נוטלים ידיים ומצטרפים למניין. שאלתי אותם למה קמו מוקדם והם השיבו שכל יום הם מתפללים בנץ.

אני לא מכיר הרבה חיילים בצבא שאחרי שהתאמנו מאוחר בלילה ונותנים להם לישון יקומו מוקדם יותר כדי להתפלל בנץ. בהפסקות בין האימונים אני רואה את החיילים שלי לומדים תניא וגמרא. ר

בני הגדוד מטעם עמותת נצח יהודה הרב שי דאום והרב יצחק בר חיים, הם דמויות מאוד מרכזיות בחיי היום-יום של הגדוד. הם מעבירים שיחות, מחזקים את החיילים. לפעמים כשאנחנו מגיעים לבסיס חדש מסתבר שביה"כ בבסיס לא גדול מספיק בשבילנו אז אנחנו הופכים את המבנה הכי גדול שיש לביה"כ. חוץ מתפילות מתקיימים בביה"כ באופן קבוע שיעורים וחברותות. בגדוד הסדיר חיילים ייסדו את שיעורי דף יומי וסיימו שם מסכתות אחת אחרי השנייה.

אני רואה בחיילי הגדוד את ממשיכי דרכו של דוד המלך, שילוב של ספרא וסייפא. המקום שבו משרתים הלוחמים הכי טובים שיש תוך שמירת תורה ומצוות. יש לנו רב בגדוד שמסייע בכל הקושיות ההלכתיות שעולות תוך כדי השירות, ועוד.

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר