עיריית ניו יורק אסרה על שני מוהלים למול

בשל חשש כי ידביקו תינוקות בהרפס הודיעה עיריית ניו יורק לשני מוהלים כי היא אוסרת עליהם למול ועוררה מחדש את הפולמוס בנושא המציצה בפה שנעשית לפי ההלכה (בעולם)

ישראל כהן | כיכר השבת |
אילוסטרציה (צילום: שאטרסטוק)

סוגיית גזירת המציצה בפה במצוות ברית מילה והחשש מפני הידבקות בנגיף ההרפס בזמן קיום המצווה שבה להסעיר את העיר ניו יורק.

בימים האחרונים הודיעה מחלקת הבריאות בעיריית כי היא אוסרת על שני מוהלים לבצע בריתות כפי הנהוג (עם מציצה בפה) זאת לאחר החשש שתינוקות שעברו אצלם ברית מילה נדבקו בנגיף ההרפס.

נציבת הבריאות, מרי באסט, אמרה כי העירייה זיהתה שניים מתוך ששת המוהלים ״הבעייתיים״ ולדבריה, "אנחנו מצפים מהם לציית לאיסור". אבל באסט אמר ששמות המוהלים לא יפורסמו.

בעיתון 'ניו יורק דיילי ניוז' מזכירים כי עד לפני מספר שנים נאלצו ההורים לחתום על סעיף הסכמה מיוחד המאפשר את קיום המצווה כתיקנה על כל פרטיה זאת בעקבות המדיניות של ראש העיר הקודם מייקל בלומברג.

מאז נכנס לתפקידו ראש העיר המכהן ביל דה בלזיו שנבחר בתמיכת החרדים בוטלה הגזירה וההורים אינם נאלצים לחתום על סעיף זה.

אלא שלאחרונה הגיעו תלונות למחלקת הבריאות על הידבקות של שדה תינוקות בנגיף ההרפס וכעת העירייה עושה חושבים שוב על המדיניות בנושא.

לדברי ראש העיר ביל דה בלזיו העירייה תעשה מאמץ ניכר ותשקיע בפעולות הסברה וחינוך בקרב הורים באשר לסכנות של קיום המצווה כהלכתה (כולל המציצה בפה) ותדגיש כי חשוב לברר אצל המוהל ולבדוק האם יש חשש שהוא נגוע בנגיף ההרפס.

במקביל הבהירו במחלקת הבריאות כי לפי שעה אין בכוונתם לחזור למדיניות הקודמת של העירייה לפיה ההורים ייאלצו לחתום על טופס של הסכמה זאת מאחר והחוק לא צלח בשל ההתנגדות בקהילות החרדיות. "מדובר במנהג דתי ואנו מכבדים אותו אולם עלינו להשגיח ולעשות הכל על מנת שתינוקות לא יידבקו בנגיף חלילה", אומרים בעירייה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר