הגט מצפת

גפני: "שופט דתי עושה יותר נזק מתועלת"

חבר הכנסת משה גפני תקף את החלטת בג"ץ לאסור על הרב הראשי להתערב בפרשת הגט מצפת ואמר כי זו הוכחה ששופטים דתיים משרתים את הציבור החילוני בדווקא (חרדים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
(צילום: מרים אלסטר, פלאש 90)

חשיפת כיכר השבת על סיפור הגט בצפת ממשיכה להסעיר את העולם היהודי בארץ ובתפוצות כשהזעם גובר על התערבות חמורה וחסרת תקדים של בג"ץ בנושאי דת והלכה.

"הפסיקה של בג"ץ", אמר ל"יתד נאמן" יו"ר ועדת הכספים, הרב משה גפני, "היא הוכחה נוספת שכל הניסיון למנות שופט דתי לביהמ"ש העליון עושה את ההיפך, כאשר הוא בועט בכל מה שחשוב לציבור שומר המצוות. הוא משרת את הציבור החילוני כדי לפגוע גם בהלכה וגם בפסיקות של הרבנים, כאילו הוא מבין יותר מהם. זו הוכחה נוספת למה שאמרתי: שופט דתי בביהמ"ש העליון הוא יותר נזק מאשר תועלת, וזה המקרה שצריך למצוא פתרון וחקיקה להגביל את כוחו של בג"ץ", דברי גפני.

כזכור, הרכב שופטי ביהמ"ש העליון בראשות השופט הדתי אליקים רובינשטיין, אסר על הרב הראשי, הגאון הרב יצחק יוסף להתערב בפסיקה הלכתית חמורה של ביה"ד בצפת, אשר נגדה יצאו כל גדולי ישראל ומורי ההוראה, כדבר שאיננו נכון מבחינה הלכתית והשלכותיה חמורות ביותר.

בהחלטה השערורייתית של השופטים, הם העזו למתוח ביקורת על הרה"ר, תוך שהשופטים משימים עצמם במקומם של הדיינים ודנים בנושא ההלכתי, כביכול מדובר בעניין רגיל המובא לפתחם, ולא בפסיקה הלכתית הנתונה למרותם של גדולי ההוראה ולשיקולם וסמכותם הבלעדי.

השופטים אסרו בהחלטתם על הרה"ר להפעיל את חובתו וסמכותו ההלכתית, באופן חמור ובוטה, דבר המעורר סערה רבה. רבנים ודיינים הביעו שאט מההתערבות הבוטה של שופטי בג"ץ בנושאי הלכה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר