מלחמת הליכוד ב'כאן'

"הפכנו לטורקיה": יו"ר התאגיד עולה להתקפה נגד נתניהו

יו"ר התאגיד גיל עומר מתייחס לפשרה שנוטלת מידי 'כאן' את תחום החדשות, ותוקף את ראש הממשלה: "זורקים פה מאות עובדים רק בגלל ש-3-4 מהם לא באים טוב לרה"מ" (חדשות)

גיל עומר (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)

גיל עומר, יו"ר תאגיד השידור הציבורי, התראיין הערב (מוצ"ש) ל"פגוש את העיתונות" בחדשות 2 והתייחס לפשרה בין נתניהו וכחלון שנוטלת מידי התאגיד את תחום החדשות לטובת תאגיד חדש שיוקם.

"אני עצוב היום על מה שקרה פה בשבוע האחרון בצרוה שקשה לתאר אותה, אני עצוב על מה שקרה לנו, על הדמוקרטיה שנרמסה בצורה שאי אפשר להמעיט בחשיבותה. השבוע הפכנו במחי יד, להיות טורקיה או רוסיה" אמר עומר.

"בדברי הימים של המדינה הזו, השבוע הזה, אם זה לא ישתנה, יזכר לדיראון עולם, דגל שחור כבד הונף על העניין הזה, משום שרמסו את הדמוקרטיה, מה קרה פה? הממשלה באה והשתלטה על גוף שידור ציבורי, רה"מ שמחליט שהוא ימנה את המגישים ואת העורכים, ואת הכתבים, זה באמת דגל שחור. זורקים פה מאות עובדים רק בגלל ששלושה-ארבעה מהם לא באים טוב לרה"מ".

עומר שלל את הטענות כי אין פיקוח על התאגיד ואמר כי "לתאגיד יש מועצה אזורית עם 11 אנשים שכולם אנשי ציבור מעולים. פתאום זה בסדר ועושים מבנה דומה. למה? בשביל מה צריך את זה?. שאלתי את עצמי לפני מספר חודשים, מה הדבר הזה קשור אליי, איך אני הגעתי לסיטואציה הזו, ואין לי תשובה. קמתי בוקר אחד וקראתי ב'ישראל היום' שאני שמאל קיצוני, אני נציגו ושליחו של נוני מוזס, ואני חטפתי את התאגיד. מעולם לא שמעו ממני דעה פוליטית, אני עוסק בתקשורת הרבה שנים, מעולם לא הייתי בהפגנה, אפילו אין לי פייסבוק".

לדבריו, הסיבה היחידה לניסיונות נתניהו לסגור את התאגיד היא "שהבינו שמדובר באנשי מקצוע, ואין יכולת להשפיע מי ייבחר". לדבריו: "הקמנו את גוף התקשורת הכי פלורליסטי ומגוון, שנותן ייצוג לכל השכבות, אין גוף תקשורת מאוזן כזה במדינת ישראל, ואת זה הולכים לזרוק לפח בגלל גחמה".

"אנחנו נילחם כל עוד אנחנו יכולים. לא יכול להיות שככה מפוטרים אנשים. מאות אנשים נזרקים לרחוב בגלל העניין הזה, כספי ציבור מתבזבזים, לא יכול להיות שהדמוקרטיה נרמסת ככה" סיים עומר.

בליכוד טענו בתגובה כי "לנתניהו אין אובססיה לתקשורת". לדבריהם, "לתקשורת יש אובססיה עם נתניהו. התקשורת מייצגת רק חלק קטן מהציבור. ראש הממשלה מאמין שהדרך לתקן זאת היא הוספת תחרות בשידור מסחרי והבטחת שידור ציבורי מקצועי ועצמאי".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר