"אתם בריונים"

עובדי התאגיד לח"כ ביטן: אויב הדמוקרטיה

כ-50 מעובדי התאגיד הפגינו אמש ליד ביתו של חבר הכנסת דוד ביטן והאשימו אותו בפגיעה בחופש הביטוי בשל ההחלטה בטל חלק גדול מהתאגיד ולהביא לפיטוריהם (חדשות, בארץ)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
(צילום: תומר נויברג, פלאש 90)

רק לפני חצי שנה הם היו המאושרים שזכו להיבחר ואילו חבריהם עובדי רשות השידור היו אלו שחרב הפיטורין מרחפת מעל צווארם, במהפך קצר מצאו את עצמם עובדי התאגיד בסיכון גבוה כשרבים מהם שגויסו רק לאחרונה ועזבו את מקומות העבודה הקודמים שלהם ימצאו את עצמם ללא עבודה.

אמש (מוצאי שבת) עשרות מעובדי תאגיד השידור הציבורי הפגינו מחוץ לביתו של יו"ר הקואליציה, ח"כ דוד ביטן, בעקבות הסיכום להקמת תאגיד חדשות נפרד שאליו הגיעו ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר האוצר משה כחלון בשבוע שעבר.

ביטן שהגיע לביתו ניסה לדבר עם המפגינים אך הם צעקו לעברו: "תתבייש, מושחת. אתה אויב של חופש הביטוי והדמוקרטיה. הציבור יבוא איתך חשבון. אתה הורס את המדינה".

לפני ששוטרים הכניסו אותו בחזרה לבניין ענה להם ח"כ ביטן: "אתם בריונים, אני לא רימיתי אף אחד. אני אמרתי את העמדה שלי מהתחלה. אתם לא הדמוקרטיה במדינת ישראל. לא ראיתי אתכם מודאגים מזה ש-1,500 עובדים של רשות השידור צריכים ללכת הביתה".

לאחר שנכנס לביתו אמר ביטן: "לצערי, כל מי שהתקשר עם התאגיד, עשה מבחינתי טעות. אמרתי שלא צריך לעשות את זה, לכן אני מרגיש חופשי עם העניין הזה. ראינו היום בהפגנה שהם חושבים שהם מזוהים עם הציבור ומזוהים עם הדמוקרטיה. זאת בדיוק הבעיה. עוד לא עשו סרטון אחד וכבר הם הדמוקרטיה בעצמה. ההפנמה הזאת היא בעייתית מאוד מבחינה דמוקרטית. לכן אני חושב שטוב עשינו את מה שעשינו, ואחרי ששמעתי את גיל עומר - בכלל אני בטוח בעצמי בעניין הזה".

ההפגנה מחוץ לבית ביטן, שבה נכחו כ-50 איש, התקיימה לאחר המחאה המרכזית של העובדים, מחוץ לקריית הממשלה בתל אביב. באותה הפגנה השתתפו כ-300 בני אדם, ובמהלכה חסמו המפגינים את צומת עזריאלי. "עד כאן", "השידור לציבור", קראו המוחים, שצעקו גם: "ביבי, כאן זה לא ארדואן". על השלטים שנשאו המפגינים נכתב: "כאן תקשורת חופשית", "כחלון, בדיור ובגז נכשלת, ובכאן", "זו לא פשרה, זו בגידה", וכן "דמוקרטיה = עיתונות חופשית".

על פי המתווה שסוכם ביום חמישי בין נתניהו לכחלון, מחלקת החדשות שהוקמה תפורק, ולצד התאגיד הנוכחי יוקם תאגיד נוסף לחדשות ואקטואליה. הגוף יפיק וישדר את תכני האקטואליה בערוץ הכללי וברשת ב' ועובדיו יהיו אנשי חטיבת החדשות של ערוץ וקול ישראל. במקביל יבוטלו תכניות תחקירים, הפקות חיצוניות ותכנים במיקור חוץ שתוכננו לתאגיד הציבורי.

ארגון העיתונאים פנה שלשום ליועץ המשפטי לממשלה במכתב התראה לפני פניה לבג"ץ. בפניה דורש הארגון לחדול מהפגיעה בעובדים שלדבריהם "ממשיכים להיות תלויים בין שמיים לארץ זמן ממושך מבלי שעתידם - ומהות התאגיד שהם מועסקים בו - נהיר להם".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר