החרדי של 'כאן' בראיון זועם

"המפלגות החרדיות דרשו חרדים ב'כאן' - איך הן שותקות?"

עקיבא וייס, עיתונאי חרדי שהצטרף לתאגיד החדש, ועומד בפני סכנת פיטורים, בראיון זועם • "איפה גפני, דרעי וליצמן?", הוא תוהה ומספר על ההרגשה להפוך מעיתונאי מסקר - למפגין מסוקר (מדיה)

ישי כהן | כיכר השבת |
עקיבא וייס (צילום מסך כאן 11)

בימים אלו ובכלל בתקופה האחרונה, לא קל להיות עובד 'כאן' - תאגיד השידור הציבורי החדש, במיוחד לאלו שעזבו מקומות עבודה בטוחים בכדי להצטרף לתאגיד - שהיה נראה כמקום עבודה מבטיח, חדש ומרענן. מאות המצטרפים החדשים נמצאים כעת במצב קשה של חוסר ודאות, אינם יודעים היכן הם יעבדו בעוד מספר ימים, האם הם יפוטרו או שמא יזכו להישאר במקום העבודה החדש. הזעם, כצפוי, מופנה לשני פוליטיקאים: ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר האוצר משה כחלון.

עקיבא וייס, עיתונאי חרדי, חתם ב'תאגיד', הצטרף לדסק הכלכלי כמינוי מקצועי, והיה נחשב להבטחה חרדית בטלוויזיה הציבורית. וייס עזב מקום עבודה בכדי להיות חלק מגוף התקשורת החדש והספיק לפרסם מספר כתבות באתר התאגיד, על החתונות החרדיות, הגמ"חים במגזר ומצוקת הדיור כמו גם סרטונים כלכליים שונים.

בימים אלו, וייס - כמו מרבית עובדי התאגיד - מבולבל, אינו יודע מה יילד יום. הוא משתתף בהפגנות של עובדי 'כאן', ומתקשה לדעת האם בעוד מספר ימים ימצא את עצמו ללא עבודה או שמא לבסוף דווקא הבלתי צפוי יתרחש והוא ימשיך לכהן בתפקידו בדסק הכלכלי של הטלוויזיה הציבורית.

בשיחה עם "כיכר השבת" מספר עקיבא וייס על שעובר עליו בימים אלו: "הרבה בלבול, אנחנו עזבנו מקומות עבודה כי ידענו שעבר חוק בכנסת שמסמיך את התאגיד לחפש עובדים, זו הסיבה שעזבנו והגענו ל'כאן'. מה לעשות שיש פה עיתונאים שלא באים טוב בעיניים לראש הממשלה? הם מזיזים את כל סדר היום שלה וכעת האסון הכי גדול בישראל זה התאגיד".

- אתה מתחרט שעזבת מקום עבודה בטוח?

וייס: "אני לא מתחרט. האמנתי בתאגיד ועדיין מאמין בתאגיד ומאמין שהוא יקום, לפחות כך אני מקווה".

משמאל: עקיבא וייס מפגין (צילום: בן קלמר / Flash90)

"כמובן - כשמדברים על שילוב חרדים, אני לא מכיר כלי תקשורת אחד שיש בו כל כך הרבה חרדים, דתיים וימניים", מסיף עקיבא וייס. "יש פה אנשים מבני ברק ומירושלים, קרית שמונה ותל אביב, יש פה גיוון גדול. נקווה להמשיך הלאה".

- אתה מבין שלא מן הנמנע שבעוד כמה ימים תפוטר ותישאר בלי במקום עבודה?

"תראה, הכל עובר בראש, זה לא משהו שלא עובר בראש. אנחנו מתכוננים לעלות לשידור, ובגלל זה אנחנו נאבקים. יש פה מאות משפחות מהתאגיד, מאות משפחות הולכים הביתה ערב פסח, משפחות שלא יודעות איך לשלם את המשכנתא, וכל זה על הראש של נתניהו וכחלון".

- אתה כועס על ראש הממשלה ושר האוצר?

"מה זה כועס? אנחנו מדינת חוק. הם אלו שקידמו את החוק, הם נלחמו למען התאגיד, וברגע האמת, כשיש תאגיד מגוון ופחות עלויות כספיות - הוא זורק מאות משפחות הביתה ערב פסח, זה הזוי".

עקיבא וייס ומלך זילברשלג עם "המפרק" דוד ביטן

- אתה לא מבין את טענות נתניהו שמדובר בגוף של אנשי שמאל שהוקם על חשבון הציבור?

"אני אחזור שוב, אני נמצא עכשיו כאן בתאגיד, יש פה ימניים. לפעמים אני מגיע בבוקר ומרגיש שאני בערוץ 7. יש פה מכל הזרמים".

- אז נתניהו פרנואיד?

"לא יודע אם הוא פרנואיד, אבל האובססיה שלו לתקשורת והסיפורי מעשיות שהוא דואג לאלף משפחות מתבררים כמופרכים. המקום הזה בוודאי לא שמאלני, יותר ימני משמאלני".

- אתה חושב שראשי המפלגות החרדיות היו צריכים להתערב במשבר הזה?

"ברור. המפלגות החרדיות דרשו גיוון, דרשו עובדים חרדים. יש עובדים חרדים. אני סיקרתי את ועדת הכספים, גפני שנלחם למען עובדי 'פרי הגליל', הוא ידע להילחם ולעצור תקציבים, כאן כשמדובר במאות משפחות, גם חרדיות וגם דתיות, לא שומעים מהאיש מילה.

"איפה אריה דרעי שדואג לשקופים? מאות משפחות הולכים הביתה, איפה ליצמן? מישהו נרדם בשמירה. איך הם שתקים? אם הם עובדים אצל ביבי והכיסאות חשובים להם יותר? לא יודע...".

- הערכה שלך, איך זה יסתיים?

"מקווים לטוב. ממשיכים במקביל להיות מוכנים, עובדים על כתבות. ומצד שני יוצאים למאבק. אין לנו הרבה ברירות. וכמובן שיש בג"ץ שיוגש".

- לסיום, איך זה לעבור מתפקיד העיתונאי המסקר למפגין המסוקר?

"לא נעים, כעיתונאי אתה לא רוצה לרוץ ברחובות ולהפגין. אבל מי שהיה אתמול בת"א ראה את כל העיתונאים הכי בכירים מפגינים, הבינו שיש פה טירוף וחייבים לעצור את זה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר