שווים הון

צוות הבית הלבן שווה כ-12 מיליארד דולר

ממשל טראמפ הוא העשיר ביותר בהיסטוריה של ארצות הברית: נוסף על הנשיא המיליארדר עצמו, השווי המצטבר של נכסי צוות הבית הלבן מוערך ב-12 מיליארד דולר (בעולם)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
טראמפ עם חברי הקבינט שלו (צילום: הבית הלבן)

מסתבר כי כדי להיות בבית הלבן תחת ממשל טראמפ צריך להיות עשיר, עשיר מאד אפילו. על פי הדוחות שהוגשו על אנשי צוות הבית הלבן מתברר כי רבים מהם מחזיקים בנכסי ענק ובסכומים אדירים.

על פי הדו"חות שהוגשו על נכסיהם של 180 בכירים בבית הלבן עולה כי במקרים רבים לא נעשתה הפרדה מלאה בינם לבין עסקיהם הקודמים, מה שעלול לעורר בעיות אתיות.

שווי הנכסים לדוגמה של איוונקה טראמפ וג'ארד קושנר, שעובדים בבית הלבן, מגיע ל-740 מיליון דולר. לאיוונקה יש חלק במלון טראמפ אינטרנשיונל הממוקם סמוך לבית הלבן, והחשש העולה הוא כי מנהיגים זרים ובעלי אינטרסים אחרים יעדיפו לשהות במלון ולשלם מכיסם כדי לשאת חן בעיני המשפחה.

קושנר שמונה לראש משרד החדשנות האמריקאי, מחזיק בחברת נדל”ן בשווי של שבעה מיליארד דולר. הוא אומנם התפטר מתפקידיו בחברה, אבל עדיין מקבל רווחים משנים קודמות.

סטיב באנון, ראש מערך האסטרטגיה בבית הלבן, הרוויח בשנה החולפת כ-377 אלף דולר מכמה מקורות. בנוסף, יש לו חברה לייעוץ אסטרטגי ששוויה מוערך בין 5 ל-25 מיליון דולר, וברשותו נכסים להשכרה בסכום של 10.5 מיליון דולר וחשבון בנק המכיל 2.5 מיליון דולר.

יועצת הנשיא קליאן קונוויי, הרוויחה בשנה החולפת 842.614 דולר, ונכסיה מוערכים בין 11 ל-44 מיליון דולר. שווי נכסיו של גארי כוהן, ראש המועצה הכלכלית, מוערכים ב-253 עד 611 מיליון דולר.

בבית הלבן לא מתרגשים ומציינים כי מדובר דווקא בעובדה שמלמדת על על המחויבות של אנשי הממשל. דובר הבית הלבן, שון ספייסר, אמר בתגובה על פרסום הדו"חות: "אנשים יראו בחיוב, ואפילו יחגגו על עצם העובדה שהנשיא הצליח להביא לממשל אנשים שהצליחו והיו מוכנים לוותר על הרבה דברים כדי לעבוד איתו".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר