דאע"ש ניסה ופיתח

"איום מסמר שיער": פצצות מוטמנות בתוך מכשירים אלקטרוניים, שלא יזוהו בבידוק הביטחוני

הסיבה לאיסור על העלאת מחשבים ניידים לטיסות ממדינות מוסלמיות לארה"ב ובריטניה - נחשפת: גורמי טרור השיגו מערכות בידוק מתוחכמות ופיתחו מולן פצצות מוטמנות שלא יזוהו על ידן (ביטחון)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
מחשב נייד בטיסה (צילום: shutterstock)

לפני כשבועיים אסרה ארה"ב להעלות מחשבים ניידים לטיסות המגיעות משמונה מדינות. ההסבר לכך לא הובהר בעת האיסור וסביב זה התפתחו תיאוריות כאלו ואחרות. כעת מתבהרת התמונה.

על פי דיווח ב-CNN, גופי המודיעין בארה"ב מאמינים כי קבוצות טרור, בעיקר דאע"ש, פיתחו שיטות להטמין ולהבריח מטעני נפץ במכשירים אלקטרוניים, באופן שלא יזוהו על ידי מערכות האבטחה בנמלי התעופה.

ארגוני הטרור, כך ההערכות המודיעיניות, השיגו לידיהם מערכות בידוק ביטחוניות מתקדמות שבהן נעשה שימוש בנמלים, והם ערכו בהן ניסויים עד שגילו את הדרך להטמין בהצלחה פצצות במחשבים ובמכשירים אחרים. ב-CNN דווח כי גורמי מודיעין מסרו כי "המידעע המודיעיני שתרם לאיסור היה מדויק ואמין, ואף מסמר שיער".

כשההוראה של ממשל טראמפ פורסמה בחודש שעבר, אמר גורם רשמי בממשל כי ההחלטה נובעת מאיום טרור כלשהו, אך לא פירט. עוד נמסר אז, כי האיסור חל על טיסות מ-10 שדות תעופה ב-8 מדינות - מצרים, ירדן, כוויית, מרוקו, סעודיה, טורקיה, איחוד האמירויות וקטאר - משום שמידע מודיעיני הראה על איום ממשי מכיוונן.

בעקבות ארה"ב גם ראש ממשלת בריטניה תרזה מיי החליטה על החלת האיסור על נוסעים שמגיעים בטיסות ישירות מ-6 מדינות: לבנון, טורקיה, ירדן, מצרים, תוניסיה, סעודיה ותוניסיה. הלילה מסר גם שר התחבורה האוסטרלי, כי "בשל שיקולי ביטחון לאומי, הממשלה נקטה באמצעי זהירות והורתה לחברות התעופה ליישם החל מהשבוע הבא מדיניות חדשה של בידוקים שייערכו לנוסעים שייבחרו באופן אקראי ויכללו שיקוף לאיתור חומרי נפץ.

מהמחלקה לביטחון המולדת האמריקנית נמסר בתגובה לפרסום: "כמדיניות, אנו לא משוחחים באופן פומבי על מידע מודיעיני. עם זאת, הערכות מודיעיניות מראות כי קבוצות טרור ממשיכות להתמקד בטיסות מסחריות ובהברחת חומרי נפץ במכשירים אלקטרוניים. הממשלה ממשיכה להעריך מחדש מידע מודיעיני מוכר, ולבחון מידע חדש - מה שמאפשר לגופים להעריך בכל עת את תהליכי הביטחון בתחום התעופה ולערוך שיפורים כשהדבר נצרך לביטחון הנוסעים. כמו תמיד, הנוסעים באוויר נמצאים תחת מערכת אבטחה חזקה המורכבת משכבות אבטחה רבות - הן נראות והן בלתי נראות".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר