רשימת חיסול

תביעה נגד טראמפ: "סימנו אותנו כמחבלים כדי לחסל אותנו"

שני ערבים, תושבי ארצות הברית, שלטענתם עסקו בדיווח ומעקב אחרי טרור, טוענים כי ניסול לחסלם מספק פעמים באמצעות תקיפת מל"ט - בשל מידע שגוי ומעוות (חדשות, בעולם)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
תקיפת מל"ט. ארכיון (צילום: מתוך יוטיוב)

נשיא ארה"ב דונלד טראמפ וכמה מחברי ממשלו נתבעים בבית המשפט בוושינגטון, בטענה כי הכניסו ל"רשימת חיסול" המיועדת לטרוריסטים, גם שני ערבים שדווקא עסקו בדיווח ומעקב אחרי טרור.

לטענת השניים, בילאל עבדול כארים ואחמד מואפק זאידן, אזרח אמריקאי ובדרן לשעבר שגדל בניו יורק, הם עבדו באזורי לחימה ויצרו קשר עם חברי ארגון הטרור אל קעידה וקבוצות קיצוניות אחרות - כך לפי הדיווח המתפרסם בניו יורק טיימס.

אחד מהם דיווח מאזורים שבשליטת המורדים בצפון סוריה, שם צילם ראיונות "לא ביקורתיים" עם חברים באל קעידה. אחר היה ראש השלוחה של רשת אל ג'זירה בפקיסטן והוא אחד מקומץ עיתונאים שראיינו את אוסאמה בן לאדן לפני הפיגועים במגדל התאומים.

עורך דינם של השניים, ג'פרי רובינזון, הגיש את התביעה יחד עם קבוצת זכויות האדם הבריטית Reprieve, בתקווה שהיא תגרום לממשלה להבהיר את מצבם ואף לחשוף מידע על תוכנית סודית שבמסגרתה נהרגו חמושים רבים, כולל אנואר אל-אוולקי, איש דת ואזרח אמריקאי שנהרג בתקיפת מל"ט בתימן לפני שש שנים.

לדבריו, "צריך לאפשר להם למחות על הכנסתם לכל רשימה שעלולה לגרום למותם. לפני שהמדינה מפעילה את כוחה כדי להביא למותו, תנו לו הזדמנות להראות שהוא האדם הלא נכון".

התיק עוסק בחשד שהקשרים של השניים לארגוני טרור במסגרת הסיקור שלהם הוביל לסיווגם כטרוריסטים. עבדול כארים מאמין שהוא ברשימה מכיוון שכמעט ונהרג בחמש תקיפות אוויריות בשנה שעברה. זאידן חושב שהוא ברשימה בגלל מסמכי הסוכנות לביטחון לאומי (NSA) שאדוארד סנודן הדליף.

פקידים בכירים המעורים בנושא הטילו ספק בטענות השניים. ה-CIA סירב להגיב וה-NSA לא הגיבה באופן רשמי לידיעה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר