איסור המחשבים בטיסה

חברות התעופה ישאילו מחשבים ניידים

חברות התעופה מהמזרח התיכון שנאסר עליהן להטיס לארה"ב ובריטניה מחשבים ניידים וטבלטים בשל איומי הטרור ישאילו ללקוחותיהם מחשבי ניידים וטבלטים במהלך הטיסה (רכב)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
(צילום: שאטרסטוק)

היום דווח על הסיבה האמיתית מדוע החלו לאסור הכנסת מחשבים ניידים לטיסות ממדינות המזרח התיכון לארה"ב ובריטניה, זאת בשל חומרי נפץ מתוחכמים שעל פי החשד פותחו על ידי דאעש כדי להחדיר למטוסים בתוך מחשבים ניידים. בינתיים חברות התעופה נערכות להציע פתרונות אחרים לנוסעים.

על פי הדיווח מסוכנויות הידיעות ארגון חברות התעופה הבינלאומי יאט"א אישר לחברות לספק לנוסעיהן פתרונות חלופיים בדמות טאבלטים או מחשבים ניידים לזמן הטיסה, ובתנאי שיסופקו על ידי חברת התעופה עצמה. למרות הפרסומים לפיהם החשש הוא מפני פצצות שיוטמנו בסוללות המכשירים הניידים, ביאט"א אמרו כי לא קיבלו כל מידע בעניין מממשלות ארה"ב ובריטניה.

אמירייטס, חברת התעופה הגדולה ביותר במזרח התיכון, הודיעה כי תספק לנוסעיה מחשבים ניידים וטאבלטים בכל הטיסות היוצאות מדובאי ואמורות להגיע לארצות הברית, גם אם מדובר בטיסות לא ישירות. כמו כן, תספק החברה שירות אחסון מאובטח לכל מי שיגיע עם מחשב נייד או טאבלט לשדה התעופה. "מטרתנו היא להבטיח את הנוחות המקסימלית לנוסעים תוך פגיעה מינימלית בחוויית הלקוח שלנו", אמרו בחברה.

חברת אתיחאד, מתחרתה הגדולה של אמירייטס, הודיעה כי כל נוסעי מחלקות היוקרה (מחלקת העסקים והמחלקה הראשונה) יקבלו אייפדים עם אינטרנט אלחוטי חופשי לאורך כל הטיסה, בכל הטיסות היוצאות מאיחוד האמירויות לארצות הברית, החל מהיום (2 באפריל). גם חברת קטאר תשאיל מחשבים ניידים לנוסעי מחלקת העסקים, כולל אינטרנט אלחוטי, ללא תשלום. יתר הנוסעים יקבלו הנחה ברכישת חבילות אינטרנט במהלך הטיסה.

כיום גם בחברת אל על אין אינטרנט אלחוטי במהלך הטיסות אלא רק חיבור WIFI שמאפשר שימוש בערוצי התוכן של אל על בתוך המכשיר האישי.

כזכור, על פי הוראות הממשל האמריקני נאסר על הטסת מחשבים ניידים בתא הנוסעים, בטיסות המגיעות מטורקיה, ירדן, מצרים, סעודיה, קטאר, כווית, איחוד האמירויות ומרוקו. בריטניה שאימצה חלק מהאיסורים אסרה על הכנסת מחשבים ניידים מירדן, מצרים, סעודיה, טורקיה, לבנון ותוניסיה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר