"מגה עשירות"

עשירי ישראל - תל אביבים, גברים, בני 56

סקירת עומק המתפרסמת היום, חושפת שלל נתונים על היקף העושר בישראל: בין היתר מתברר, כי רווחיו השנתיים של האדם העשיר ביותר עומדים על 37 מיליון ש"ח (כלכלה, בארץ)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
וילת פאר. אילוסטרציה (צילום: Meir Partush/FLASh90 )

בסקירת עומק שמפרסם היום (ראשון) הכלכלן הראשי במשרד האוצר על 400 האנשים בישראל אותם הוא מגדיר כ"מגה עשירים", נחשפים שורה של נתונים מרתקים.

עשירים הללו, כך מתברר, הינם בדרך כלל גברים, תל אביבים, בני 56 בממוצע. 89 אחוז מכלל ה-400 הם גברים, לעומת 11 אחוז בלבד שהן נשים.

הכנסתו הממוצעת השנתית של 'מגה-עשיר' היא 36.9 מיליון ש"ח, לעומת הכנסה שנתית ממוצעת של 127 אלף ש"ח לכלל האוכלוסייה - מה שמשקף השתכרות של פי 290 מהממוצע.

כמו כן, בעוד שאצל אדם ממוצע ההכנסות מעבודה ופנסיה מהוות כ-93.2 אחוז מסך ההכנסה החייבת, משקל ההכנסות הללו אצל ה'מגה עשיר' עומד על 8.2 אחוז מכלל ההכנסה בלבד.

כדי להשתייך ל"מועדון ה-400" האקסקלוסיבי הזה, תהיו זקוקים להכנסה שנתית של 10.5 מיליון ש"ח, בעוד שסף הכניסה למועדון האמריקאי עומד על 482.0 מיליון ש"ח, דהיינו יחס של 1 ל-46.

עוד עולה, כי לעשרת האנשים העשירים ביותר בישראל, יחדיו, הכנסה ממוצעת של 320 מיליון ש"ח, והאדם העשיר ביותר בישראל מרוויח 37 מיליון ש"ח בשנה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר