משנים פאזה

חמאס החדש: "לוחמים בציונים, לא ביהדות. מוכנים להסכים להקמת מדינה פלסטינית"

בחמאס הבינו שכדי להביא לקידום מהלכים רציניים צריך לחזק את הפן המדיני של הארגון ולדבר פוליטיקלי-קורקטית. המסמך המדיני של חמאס מציע להכיר במדינה בקווי 1967 (חדשות)

ב. ניסני | כיכר השבת |
פעיל חמאס (צילום: Abed Rahim Khatib Flash90)

בתקופה הקרובה, צפוי ארגון חמאס בעזה לפרסם את המסמך המדיני של הארגון, אותו גיבש בתקופה האחרונה. רשת "אל-מיאדין" המשדרת מלבנון פרסמה היום (ראשון) הדלפה ראשונה מהמסמך, ממנו עולה כי מנהיג הארגון חאלד משעל ריכך מעט את עמדתו אל מול הצהרת הכוונות הקודמת שפרסם הארגון, וכעת מכירים בחמאס בפתרון של הקמת מדינה פלסטינית בגבולות 67. עם זאת, הארגון עדיין לא מכיר רשמית במדינת ישראל.

על פי הפרסום ב'אל מיאדין' נכתב במסמך כי: "אפשר להסכים להקמת מדינה בגבולות 67', אבל זה לא כולל בהכרח הכרה בישראל ולא אומר שיש ויתור על פלסטין ההיסטורית, שחרור פלסטין הוא חובתו של העם הפלסטיני. ההתנגדות לכיבוש היא זכות לגיטימית וההתנגדות המזוינת היא ברירה אסטרטגית. זכותנו לפתח את אמצעי ההתנגדות וניהולם נכלל במסגרת ניהול הסכסוך ולא על חשבון עיקרון ההתנגדות".

בחמאס מתעקשים לערוך הבדל מהותי בין העם היהודי לציונות, ובמסמך נאמר: "אנחנו מבדילים בין היהדות לבין ישראל והתוכנית הציונית, והסכסוך שלנו הוא עם התוכנית הציונית ולא עם היהודים".

קליפ שפרסם חמאס לאחרונה (חמאס)

לכאורה, בידול הציונות על ידי חמאס, מרמז על כך שבארגון מבקשים להתקבל יותר בקהילה הבינלאומית ואפשר שבמסמך הנוכחי מבקש חמאס לרכך את עמדתו אל מול אש"ף, הנמצא עמו במלחמה מתמדת ומצהיר כי הוא המסגרת הלאומית הפלסטינית שאמורה לשרת את העם הפלסטיני ולשמור על בטחונו וזכויותיו.

נראה שבחמאס הבינו כי בכדי להביא לקידום מהלכים רציניים בעולם הערבי ובעולם המערבי, עליהם לחזק את הפן המדיני של הארגון ולדבר פוליטיקלי-קורקטית. אולי התקדמות השיחות בין ישראל לארצות הברית בסוגיה הפלסטינית וקבלת הפנים הדי מרשימה לה זכה יושב ראש הרשות הפלשתינית אבו מאזן בוושינגטון הבהירו לחאמס שאפשר קצת אחרת, ולכן חובר המסמך המדיני המרוכך במעט. עם זאת, חמאס פוחד לאבד את אהדת הקהל ברחוב העזתי, שם הוא מקבל נשיפה בעורף מהארגונים האיסאלמיסטיים האחרים, והוא חייב להיות עם יד על הדופק בכל הקשור לשמירה על התמיכה ברחוב ברצועה. על כן, הטון עדיין מחויב להיות קיצוני במשהו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר