הו, האימה

המטען והשרשרת התחברו: "הדבר הכי מפחיד שקרה בחיי"

צעיר בן 32 עשה את מה שכולנו עושים, הוא בסה"כ הטעין את הפלאפון שלו ליד מיטתו לפני שהלך לישון, כשאז זה קרה; השרשרת שעל גופו נתפסה במטען והפכה למוליך חשמל שזרם ישירות לצווארו. "זה היה הדבר השטני, החשוך והמפחיד ביותר שאתה יכול לחוש", שחזר את רגע האימה

(צילום: מתוך רשת ABC)

לפני שווילי דיי, תושב האנטסוויל בן 32, נכנס למיטתו באותו לילה מר וגורלי, הוא חיבר כהרגלו (וכמו מרבית האנשים בעולם), את האייפון שלו למטען החשמלי. אבל זו היתה הפעם האחרונה שהוא עשה זאת. כשהוא קם למחרת בבוקר והתהפך על משכבו, נתפסה שרשרת הברזל שענד בשיניו החשופות של כבל ההטענה שהשתחרר מהפלאפון במהלך הלילה, ואז זה קרה.

השרשרת הפכה למוליך חשמלי שיצר בן רגע מעגל המחבר בין המטען לגופו של דיי. בראיון ל'וושינגטון פוסט', הוא תיאר המכה כ"הז", והוסיף: "אין לי מספיק מילות תיאור כדי להסביר זאת".

"נזרקתי אל הרצפה", משחזר דיי את רגעי האימה. "הגוף שלך חסר תחושה בשלב זה", סיפר, "אנשים חושבים שזה שורף, אבל במקרה שלי הרגשתי הרבה מאוד לחץ סביב גרוני".

בנקודה הזו ראייתו של דיי התחילה להתערער, ולדבריו הרגיש כאילו ניסה להביט דרך חור הצצה בתוך מסך הנצבע שחור ואפור. בתוך הערפל הזה הוא שמע את ליבו הולם בקול רם כמו רעם.

בשלב מסוים הצליח דיי מבעד לערפול החושים לקרוע את השרשרת מעל צווארו. לדברי הרופאים, זה מה שהציל אותו. "כשהתעוררתי והבנתי מה קורה, קמתי ואמרתי: 'הו, אלוקים, אני חושב שהתחשמלתי", הוא מספר.

למשמע זעקות הכאב שלו התעוררה אחיניתו הגדולה שמיהרה אל חדרו וראתה לחרדתה את דודה, כשהוא חרוך כולו ועשן יוצא מהחוט המאריך. היא מהרה להזעיק עזרה ודיי פונה במהירות לבית החולים, שם נקבע כי הוא סובל מכוויות בדרגה שניה ושלישית בידיו וברגליו.

"הוא בר מזל להיות בחיים", אמר בנג'מין פייל, רופא מהאנטסוויל, לרשת חדשות מקומיות , "התחשמלות יכולה להרוג". להערכתו, דיי שרד מכת חשמל בעוצמה של 110 וולטים, בעוד התחשמלות בעוצמה של 100 וולט עלולה להרוג.

על פי אגודת הכוויות האמריקנית, 400 איש נהרגים, ועוד 4400 נפצעים כתוצאה מתאונות הקשורות בחשמל מידי שנה. "פגיעות מתקעים או שקעים נוצרות לרוב מתנאים מידרדרים של חוטי החשמל", ציין הארגון באתר האינטרנט שלו, "חוטים מיושנים רבים נעשים מחוטים קטנים שיכולים להתחמם במהירות. בדקו את מידת החום של החוטים המאריכים במהלך השימוש בהם. אם הם חמים למגע, נתקו את המכשיר".

דיי מאר כי הוא מעוניין לחוק את סיפורו עם העולם כדי להעלות את המודעות לסכנה הכרוכה בהטענת מכשיר הסלולר על יד המיטה. "גיליתי שרוב האנשים משתמשים בחוטים מאריכים, בגלל שהם עדיין היו על הטלפונים שלהם במיטה (...) זה עצוב אבל אמיתי".

מאז התאונה החל דיי להטעין את האייפון שלו במטבח."מניסיוני ומניסיונם של אחרים, לא שווה לסכן את חייכם בשביל להטעין מכשירי חשמל במיטה", הוא ממליץ, "לא הייתי מאחל דבר כזה, גם לא לגרוע שבאויביי".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר