מג"ב יתחקר

אירוע חריג: פלסטיני נאזק והצליח לברוח לכפרו • צפו

מחמד נאצר, שנחשד בהתפרעויות ותקיפת שוטרים במהלך 'יום האדמה' באיזור השומרון, נאזק בידי המג"בניקים שעצרו אותו - אך נצפה זמן מה אחר כך כשהוא בכפרו, מנסה להשתחרר מהאזיקים (בארץ)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
ההתפרעות ומעצרו של נאצר (צילומסך: מתוך قناة الغد יוטיוב)

לאחר האירוע החריג אתמול, יפתח היום (שני) משמר הגבול בתחקיר המקרה בו עצור פלסטיני אזוק הצליח לברוח מלוחמי מג"ב. 2 הלוחמים המעורבים באירוע יתוחקרו על ידי תנ"צ יזהר פלד, מפקד מג"ב איו"ש.

כזכור, במהלך אירועי 'יום האדמה' בשומרון, נעצר מחמד נאצר פלסטיני הגר סמוך ליצהר, על ידי כוחות מג"ב, בחשד שהשתתף בהפגנות אלימות ובהפרות סדר ואף תקף כנראה את השוטרים. זמן קצר לאחר מכן, נראה נאצר בסרטון שהופץ ברשתות החברתיות כשהוא עדיין אזוק, בתוך הכפר שלו, וחבריו מנסים לשחררו מהאזיקים.

"הם אמרו לי שהם עוצרים אותי, והמפקד שם אמר להם לקחת אותי לחקירה", סיפר העצור הפלסטיני לאתר nrg. "בינתיים המפגינים התקדמו שוב, והחיילים המשיכו לירות גז מדמיע עליהם. אחרי כמה דקות שהחברים שלי הבינו שאני נעצרתי, הרבה אנשים התקרבו לחיילים והצליחו להוציא אותי מהם".

נאצר, בכפרו, מנסה להשתחרר מהאזיקים (צילומסך: מתוך פייסבוק)

"ברחתי עם האזיקים על הידיים וחבר'ה שלנו עזרו לי להוציא את האזיקים", הוא מסכם.

גורם במג"ב מודה, כי "זה אירוע שלא היה צריך לקרות אבל זה בהחלט יכול לקרות לצערנו. צריך להבין שזה קרה באירוע אלים מאוד של הפרות סדר. כל הזמן יש שם הפרות סדר אבל באותו היום הן היו אלימות וסוערות במיוחד בגלל יום האדמה. העציר הצליח להימלט בחסות ההמון ובחסות הפרות הסדר האלימות".

לדבריו ל-nrg, "אנחנו לא מטאטאים את האירוע מתחת לשטיח, אנחנו נקיים תחקיר רציני. אם נצטרך להסיק מסקנות אישיות נגד הלוחמים - נסיק אותן. אבל עיקר מטרת התחקיר היא להפיק לקחים וללמוד לעתיד, כדי שמקרה כזה לא יקרה שוב. צריך להבין שלוחמי מג"ב לא פועלים בתנאי מעבדה, רק אתמול חיסלו הלוחמים מחבל בעיר העתיקה בירושלים. הם ניצבים מול אתגרים בכלל לא פשוטים".

היום, כאמור, יציגו שני הלוחמים את גרסתם לתקרית בפני מפקד מג"ב באזור יהודה ושומרון תת ניצב יזהר פלד.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר