ראיון סוער ומתקפה חריפה

אראל סג"ל תקף את 'הפלג': אתם עושים מלחמה פוליטית

אחד מדוברי "הפלג" התראיין ב'גלי צה"ל' בתכניתו של אראל סג"ל, וניסה להצדיק את ההפגנות, אך זכה למתקפה חריפה: "אתם נלחמים מלחמה פוליטית בשביל המאבק עם הבני ברקים" (אקטואליה)

אראל סג"ל על רקע הפגנת 'הפלג' (צילום: צילומסך ערוץ 20; יונתן זינדל - פלאש 90)

אחד מדוברי 'הפלג הירושלמי', אברהם מנקס, התראיין הבוקר (שני) בגלי צה"ל בתכניתו של אראל סג"ל וגלית דיסטל-אטבריאן ודן עימם בהפגנות הפלג הירושלמי המוחות על מעצרם של בחורי ישיבות שלא התייצבו בלשכת הגיוס.

הראיון הבוקר (שני) בגלי צה"ל

בתחילת הריאיון אמר מנקס כי הציבור החילוני מזלזל בבג"צ שדן זמן רב בחוק הגיוס של גפני ולפיד ובדק האם החוק ממלא את יעוד השוויון בנטל. לטענת מנקס עצם העובדה שקיים דיון בעניין הדבר מבהיר כי בחורי הישיבות יצטרכו למלא את מכסות הגיוס.

מנקס נשאל על ידי סג"ל: "אתם במשך שנים קבלתם את הפטור אתם משחקים משחק פנימי בין הפלג הירושלמי לבני ברקי ואין לכם כאן כל עניין רוחני אלא פוליטי. מה הבעיה לקחת את הפטור?".

הפגנות הפלג הירושלמי (צילום: מחאות החרדים)

מנקס: "לקיחת הפטור זה שיתוף פעולה עם שלטונות הצבא, בממ"ח יש גייסים שמשכנעים בחורים להתגייס ואנו לא נשתף עם זה פעולה. הגייסים לוקחים בחורים כמו טולדנו ואלבז מהפריפריה ומשכנעים אותם להתגייס, הם גם לוקחים בחורים יתומים ובנים להורים גרושים שהם חלשים".

סג"ל: "אתם האפוטרופוסים שלהם? מי שמכם?"

מנקס: "הגייסים משאירים את הבחורים החלשים בכוונה כמה שעות בממ"ח ומפעילים עליו לחצים להתגייס לצבא".

דיסטל-אטבריאן: "אני רוצה לשאול אותך שאלה כאדם אל אדם, אני נסעתי עם הבת שלי אל הבקו"ם ראיתי את הבוטקה ששם אתם צריכים להגיש את הפטור, הבוטקה עומד בחוץ אין שם שום פריצות, מה הבעיה להגיע לשם? מה אתה עונה לי שאני לא רואה את הבת שלי שלוש שנים ואתה לא מסכים להגיע חצי דקה ולהגיש פטור? אתה יכול לחיות עם זה בשלום? אנחנו חלק מאותו עם?".

סג"ל: "אתה חי במדינת ישראל אתה נהנה מהגנתה, ברור לך שמצבך החומרי והפיזי היה שונה אם לא הייתה מדינה. לכן אני כועס! לא רק שאתם לא מתגייסים אתם עושים חילול השם שילדים בועטים באשה בעיבורה של עיר, אתם עושים חילול השם! אנשים מקריבים את חייהם ואתם אומרים לא רק שלא נתגייס לצבא אני גם לא מוכן לקחת את הפטור אבל עדיין אתה רוצה לקבל את כל מה שהמדינה הזו מציעה. אין לך כל אי נוחות מזה?"

הפגנות הפלג הירושלמי (צילום: מחאות החרדים)

מנקס: "כשילד מכה אישה זה חילול השם ואני מוחה על זה, לא ילד משלנו עשה את זה. אנחנו אסרנו על ילדים להשתתף בהפגנות, אנחנו מכבדים כל אחד ואת חיילי צה"ל, אנחנו מתפללים להצלחתם. יש בינינו ויכוח מה מגן על האומה האם התורה הקדושה או כוח הזרוע, לא שייך בעולם לערב את כוחי ועוצם ידי עם התורה הקדושה. אתם לא הייתם מסכימים שהבן שלכם ילמד בישיבה אבל אתם רוצים שהבן שלי ילך לכור ההיתוך?".

סג"ל : "הבן שלך הולך ליחידות סגורות, יחידות ששומרות על הצביון החרדי".

מנקס: "זה לא נכון, המפקדים שלו וההחלטות הם על ידי אנשים שהם לא מאמינים בתורה הקדושה. אני שב ואומר שהחוק של גפני ולפיד זה חוק שנועד לחלן אותנו ולהביא יעדים לצבא".

סג"ל: "אני אספר למאזינים שאתם נלחמים מלחמה פוליטית על גבם של החיילים החרדים בשביל המאבק שלכם עם הבני ברקים. לכו קחו את הפטור מה אתה מתקטנן? אתם לא חושש ממה שאתה עושה? אתם מקימים עליכם את הזעם של כל העם בישראל, גם של החרדים וגם של החילונים".

מנקס: "היה פעם כזה איחוד של חרדים וחילונים נגד קבוצה אחת? עשיתם יד אחת נגדנו!".

סגל: "אתם במלחמה פוליטית, את עושים את התורה קרדום לחפור בה".

מנקס: "אנחנו רגילים שלושת אלפים שנה לזעם שיש נגדנו".

סג"ל: "אנחנו עכשיו בחודש ניסן חודש הגאולה, הגאולה הזו היא נס למדינה, כל בחורי הישיבות זה בזכות בן גוריון אין לכם טיפת הכרת הטוב?".

מנקס: "3000 שנה אנחנו צועדים בלי מדינה אבל עם תורה ואתם כורתים את הענף שאתם יושבים עליו".

סג"ל : "אתה אפילו לא יודע היסטוריה, לא היתה כזה כמות של בחורי ישיבות מאז שקמה מדינת ישראל, אתם צריכים לתת הכרת הטוב למדינה על כל מה שהיא נותנת לכם".

מנקס: "לא לכעוס"

סגל: "אתה מכעיס אותי".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר