שבוע להקפאה

מחר: "הפגנות ההתנתקות" חוזרות; חסימות בכל הארץ

גם אחרי שכבר הקים ועדת משנה, נפגש עם הח"כים מהליכוד ומבטיח לשוב לבנייה מיד בתום ההקפאה, לא נרגעים תושבי יו"ש שמתכוונים מחר לעשות בכבישים מה שעשו בעת הגירוש. והכל הקדמה להפגנה הגדולה ביום רביעי בירושלים. "כיכר השבת" מגיש סיכום מהשבוע הראשון ודיווח עדכני על מחר (מדיני)

יוני גבאי | כיכר השבת |
רובינשטיין חוגג בביתר, היום (אתר COL)
שבוע חלף מאז נכנסה הקפאת הבנייה בישובים היהודיים לתוקף, וזו איננה נרגעת ולא מרגיעה את השטח התוסס על סף בעירה. גם אתמול המשיך ראש הממשלה בנימין נתניהו בניסיונות ההרגעה אך המתיישבים מכינים למחר את "יום הזעם" הראשון שבו הם מבקשים להשבית את התנועה בכל הצירים המרכזיים ברחבי הארץ.

גם אחרי שכבר הקים ועדת משנה ובה במפתיע השר בני בגין, גם אחרי שנפגש אתמול עם הח"כים שלו מן הליכוד, ובראש וברא/שונה לא מפסיק מלבטיח לשוב לבנייה מיד בתום עשרת חודשי ההקפאה, בין אם תהיה הסכמה פלשתינית להידברות או לא. לא נרגעים תושבי יו"ש מזעמם על ראש הממשלה בנימין נתניהו, ומתכוונים לעשות מחר את מה שעשו בכבישים כבעת ההתנתקות. והכל הקדמה לקראת ההפגנה הגדולה המתוכננת להתקיים סמוך למעונו של ראש הממשלה בנימין נתניהו ביום רביעי בשעה 6.30 בערב בכיכר פריז בירושלים.

אתמול בבוקר נועד ראש הממשלה נתניהו, לראשונה, עם חברי סיעת הליכוד בכנסת, בניסיון נוסף להבהיר גם להם, ובעיקר למתנגדים הקשים מתוכם למימוש תוכנית ההקפאה, שבסך הכל
מדובר בהשעיית עבודות, ומיד לאחר סיום עשרת החודשים ישובו כולם לבנייה מואצת בכל רחבי השטחים.

ראש הממשלה ביקש להדגיש שהוא גם לא יתרגש מסיכומים עם הפלשתינים שהם חסרי כל בסיס לדעתו. "גם אם יבוא עתה אבו מאזן, או בעוד חצי שנה ויאמר אנחנו מוותרים וניגשים לשיחות השלום, לא ישפיע הדבר על ההחלטה הבסיסית של הממשלה והיא שבתום ההקפאה, יקרה אשר יקרה, שבים לאתרים הבנייה ולהאצת כל תהליכי הבנייה הנוכחיים".

"מדובר, אמר נתניהו לחברי סיעתו, בצעד חד פעמי שמגן על האינטרסים הרחבים ביותר של מדינת ישראל. יכולים להיות כאלה שיגידו שהולכים לפרק את ההתיישבות ביהודה ושומרון ושצריך לפרק את הליכוד, אבל צריך להבין שהכוונה היא בדיוק להפך, ולכן אחדות הליכוד היא כל כך חשובה", אמר ראש הממשלה לחבריו מהליכוד.

"זה צעד מאוד קשה - קשה לי וקשה לכל שרי הממשלה מהליכוד - אבל בשורה התחתונה זה צעד חד פעמי, לזמן קצוב, שמגן על האינטרסים החשובים ביותר של מדינת ישראל", הדגיש נתניהו בממשלה.

חברת הכנסת ציפי חוטובלי אמרה לנתניהו כי "אסור שהליכוד יהיה אויב המתנחלים, ואסור לנו לשכוח את הבטחותינו לבוחרים. סיעת הליכוד נעה בין מרידור לבגין ולא בין ברק אובמה לאהוד ברק".

במפגש אמר חבר הכנסת אופיר אקוניס ש"צריך לעשות הכל כדי שחיי המתיישבים יימשכו כרגיל, בדיוק כמו בכל מקום אחר במדינה, כפי שחשוב לשמור על האחדות בליכוד ולא לחזור על טעויות העבר. הנסיון כבר לימד אותנו שכאשר הימין מפיל ראש ממשלה מהליכוד התוצאה היא הסכמי אוסלו או מתווה קמפ דיוויד שמשמעותם חזרה לקווי 67 ופירוק ההתיישבות".

ובנקודה זאת, שבה רבים מחברי הכנסת של הליכוד אמרו לנתניהו שעליו להצהיר כבר עכשיו שבתום עשרת החודשים חוזרים לבנות בשטחים ומאיצים את הבניה, הבהיר ראש הממשלה שאין לו ספק שבתום ההשעייה ישובו לבנות בכל המקומות ובקצב מהיר יותר מהיום.

ובשטח ממשיך להיות 'שמח'. זירת העימותים המרכזים נדדה אתמול למזרחה של קדומים שבשומרון. אחרי כמה ניסיונות בלתי מוצלחים של הפקחים ואנשי זרועות הבטחון להיכנס ליישוב הזה ולחלק בו את הצווים לכל הנוגעים בדבר, ביצעו כוחות הביטחון בשעות הבוקר המוקדמות תרגיל הטעייה רחב היקף, שבמסגרתו ריכזו למעלה מחמישים כלי רכב צבאיים גדולים עם יותר מ-300 חיילים ושוטרים, והביאו אותם ליישובים הפלשתינים הגובלים בגדר המקיפה את היישוב פונדוק, חג'ה וקדום.

ואז, עם שחר היום, פרצו החיילים והשוטרים את הגדרות מכיוונם של היישובים שלשם לא מעזים הכוחות להיכנס בימי השיגרה של השנה, ונכנסו ליישבו מן הכיוון שבו לא ציפו לאנשים.

הפקחים הספיקו במהירות לחלק את הצווים ולצלם את אתרי הבנייה השונים בטרם הגיעו אליהם מתיישבים ובמקום התפתח עימות שבמהלכו נפצעו ראשי היישוב והוכו קשות מאלות השוטרים ואנשי הצבא.

שניים מראשי המפגינים נעצרו ו-2 אחרים נפצעו. גורמי הביטחון מיהרו להשלים את המהלך, ויצאו חזרה בדרם בה באו כאשר המתיישבים מזנבים בהם ומשליכים לראשיהם ביצים.

ראשי מועצת קדומים דיווחו שהשוטרים היכו אותם במהלך העימותים. משטרת מחוז ש"י אומרת בתגובה שבעימותים הופעלו נגדם מעשי אלימות רבים והנפגעים הם אלו שביצעו את המעשים האלימים יותר מכל.

עתה נערכת המשטרת יחד עם הצבא להשלמת חלוקת הצווים גם בכמה מן היישובים המוכרים בשטח כקיצונים יותר, וביניהם ההיאחזויות הלא מוכרות, וגובר החשש שהעימותים שיתפתחו במקומות אלו יהיו ברמה גבוהה לאין ערוך מזו שהיתה עד כה בכל המקומות האחרים.

היום התכנס צוות השרים השרים החדש שמינה ראש הממשלה נתניהו ובראשם השרים אהוד ברק ובני בגין. אלו דנו באופן מתן הקלות והיתרי בנייה לפונים מסיבות שונות. הצוות ידון גם בהנהגת שינויים בצווים ובהתאמתם להתפתחויות בשטח.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר