אחווה בסינגפור

האימאם דיבר נגד היהודים ואולץ להתנצל

האימאם ג'אמיל מסינגפור דיבר נגד היהודים ואולץ על ידי הממשל המקומי להגיע לבית הכנסת היהודי כדי להתנצל בפני היהודים על דבריו. בנוסף ייתכן והוא יגורש מהמדינה (בעולם)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
הרב אברג'יל עם האימאם ג'מאיל בבית הכנסת (צילום: הסטרייט טיימס, סינגפור)

אירוע מסקרן במיוחד אירע אתמול בבוקר (ראשון) בבית הכנסת הגדול של האי סינגפור. נציגי כל הדתות במדינה הגיעו לבית הכנסת "מגן אבות" של הרב מרדכי אברג'יל, הרב הראשי של האי, כדי לשמוע אימאם מוסלמי מתנצל על התבטאות אנטישמית.

על פי הדיווח ב-ynet, תחילתו של הסיפור לפני כחודש ימים לאחר פרסום סרטון וידיאו שבו נראה האימאם המוסלמי נלה מוחמד עבדול ג'אמיל, מתפלל ואומר: "אללה יעזור לנו נגד היהודים והנוצרים". הסרטון הפך עד מהרה לוויראלי ועורר סערה.

בעוד שבישראל ביטוי מן הסוג הזה היה זוכה אולי למחאה ציבורית קלה, הרי שבמדינה בה המשטר אינו סבלני כל כך ההתבטאות החריפה של מנהיג הדת לא עברה בשתיקה: המשטרה הודיעה על חקירה פלילית, ואנשי דת בודהיסטים, נוצרים ומוסלמים, הגיעו אתמול לפגוש את הבכירים שבאנשי הקהילה היהודית.

האימאם ג'אמיל נאלץ לומר באופן פומבי: "אני מלא חרטה על אי הנוחות, המתח והטראומה שגרמתי למדינה השלווה הזאת". הוא גם הבהיר בפני באי בית הכנסת והתקשורת כי דבריו נגד היהודים והנוצרים, אינם ציטוט מתוך הקוראן – כי אם "טקסט עתיק שמקורו בהודו, בכפר שממנו הוא הגיע לסינגפור".

האירוע פורסם בימים האחרונים בהבלטה רבה בתקשורת המקומית. העיתון הסינגפורי רב התפוצה " Straits Times" פרסם כי המנהיג המוסלמי בן ה-47 הבהיר בצורה חד-משמעית כי הבין שהיה עליו לקיים את מנהגי אמונתו על פי הנורמות והכללים החברתיים של סינגפור.

יעקב איבראהים, השר לענייני מוסלמים, נדרש אף הוא להתנער מהמנהיג הדתי, וציין כי ההתנצלות התקבלה בצורה ברורה על ידי מנהיגי כל הדתות בסינגפור, ובכלל זה אצל המוסלמים. אלא שבכך לא תם הסיפור: השלטונות הבהירו כי הם רואים את המקרה בחומרה רבה. במשטרה הודיעו כי סיימו את החקירה והעבירו את החומרים למערכת המשפט, שם יוחלט האם להעמיד לדין את האימאם.

במקביל, שוקלים השלטונות לגרש את ג'אמיל מהמדינה שרוב תושביה בודהיסטים, ואילו הנוצרים והמוסלמים מהווים בה מיעוט קטן של כ-15%, כל אחד. אגב, הקהילה היהודית היא זעירה במיוחד, ומונה רק כ-1,500 איש, במדינה שבה מספר התושבים הוא כ-4.5 מיליון.

הרב הראשי של סינגפור, מרדכי אברג'יל, ביקש שלא להגיב על הפרשה. לדבריו ל-ynet: "זה רגיש מכמה בחינות, גם מהפן של הרשויות וגם מהפן הקהילתי. בסינגפור הסיפור ידוע. הוא ביקש מחילה, וצריך להבין בין השורות".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר