סינגל מהחיים

מרכז חינוכי "אהליך" מגיש: "רכבת הרים"

"אני מרגיש שעשיתי משהו בחיים והצלחתי. עכשיו אני יודע שאני מסוגל גם להרבה יותר מזה". השיר החדש בביצוע מגמת מוזיקה וכישורי חיים של המרכז החינוכי 'אהליך' (סינגלים)

יאיר טוקר | כיכר השבת |
(צילום: יח"צ)

את הדימוי הזה של החיים כ"לונה פארק" לקחו הנערים במגמת המוזיקה הטיפולית שבמרכז התורני "אהליך" (ממוסדות 'שתילים') בניהולו החינוכי של הרב נתן צבי פינקל, כמטאפורה וכמוטו לחיים עצמם. זו גם הייתה ההשראה לשיר הבכורה התוסס והאופטימי שלהם שיוצא כעת למדיה ומעניק הצצה למסע האישי ב'רכבת הרים' משלהם שעברו בחייהם, בהתמודדויות מבית ומחוץ, עד שמצאו את מקומם וזכו להגיע אולי ל'תחנה האחרונה' והסופית, שתכיל אותם ותתן להם תחושת סיפוק וצמיחה אישית לנפשם הצמאה.

"המוזיקה היא כלי עוצמתי ומהנה שמלווה חלק ניכר מחיינו. היא יכולה להשפיע עלינו בשני כיוונים: גם מבחוץ לבפנים- לווסת ולשנות לנו את מצב הרוח בהתאם, וגם להשפיע מבפנים לבחוץ- כדי להוציא ולבטא רגשות שיושבים לנו בלב ומחפשים דרך לצאת. אחת המטרות המרכזיות שלנו במגמה זה לעבור תהליך עם אפיק חינוכי-טיפולי, שמלבד הלימוד וההתנסות המקצועית בעולם המוזיקה ייתן לנו ערך מוסף ובו נלמד על עצמנו ועל מהות החיים", מסביר הרב אבי אברהם, איש חינוך ומנהל מרכז "קומה" לקידום והעצמה בשפת המוזיקה, האחראי על המגמה למוזיקה וכישורי חיים שב"אהליך".

לצורך הפקת השיר חברו יחדיו מספר תלמידים מובחרים שנתנו מעצמם ומקולם לתועלת השיר, ובשיתוף פעולה עם ר' דוד ברוך, האחראי על מגמת צילום ועריכה הקיימת במסגרת, הפיקו קליפ מרשים בו השתתפו התלמידים.

"אני מרגיש שעשיתי משהו בחיים שלי והצלחתי בו" משתף רפאל שמלוב, שמבצע את השיר ואף היה שותף לכתיבתו, "תמיד הייתה לי מטרה בחיים לשמח את הסביבה שלי ולא ידעתי איך. השיר הזה בעצם מספר עלי ועל כולנו, מבטא את הקושי והמשברים של החיים שאיתם אנחנו מתמודדים תמיד. בשבילי המוזיקה היא הדרך להתגבר על המשברים ואני שמח שדרכה הצלחתי להעביר גם לאחרים את המסר שעזר לי אישית כל כך להיות מאושר. בהתחלה לא האמנתי בעצמי שאני יכול להגיע לזה ולהוציא שיר, עכשיו אני יודע שאני מסוגל גם להרבה יותר מזה".

על הלחן חתום ר' אבי אברהם, המילים נכתבו ע"י התלמיד רפאל שמלוב, בליוויו של הר' אבי אברהם, על מלאכת העיבוד הופקד המעבד המוכשר ר' שימי סקלאר ועל המיקס והסאונד אבי ז'נו. השיר הקבוצתי הראשון שיצא מהווה את יריית הפתיחה לאלבום שלם שיופק במהלך השנה במסגרת ויכלול שירים נוספים בנושאים מגוונים, אותם כתבו וביצעו הנערים לפי בחירה מתוך רפרטואר הרגשות האישי שלהם, בליווי מקצועי צמוד.

סולנים: רפאל שמלוב, חיים עזרא, יוסי כהן ואור אזולאי.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר