מערכת חדשה

הסוף לשאלות: ארזתם לבד? יש לכם נשק?

מערכת חדשה שתנוסה מייד לאחר חג הפסח תאפשר לנוסעים לעבור דרך עמדות דיגיטליות שיחסכו לנוסעים זמן וייתרו את הצורך בתשאול האנושי כפי שנערך היום (תיירות)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
המערכת החדשה (צילום: גדעון מרקוביץ', ynet)

ארזתם לבד? יש לכם נשק? אלו שאלות שהולכות להיעלם משדות התעופה בישראל. מערכת חדשה שפותחה ברשות שדות התעופה תייתר את הצורך בתשאול הנוסעים בטיסות הפנים-ארציות מאילת ואליה.

מיד לאחר חג הפסח יחל ניסוי במערכת החדשה, כדי לבחון את כל ההיבטים התפעוליים והטכנולוגיים שלה, לקראת הפעלתה המלאה בנמל התעופה באילת, בטרמינל 1 בנתב"ג וכן בשדה דב.

המערכת החדשה היא למעשה עמדה דיגיטלית הדומה לזה שקיים בביקורת הגבולות ביציאה מהארץ לבעלי הדרכונים הביומטריים, אבל אינה קשורה למאגר. הרישום לשימוש במערכת הוא חד פעמי ואינו מחויב. נוסעים שיירשמו למערכת לאחר מספר שאלות זיהוי והצגת תעודה מזהה, פניהם יצולמו ופרטיהם יוטבעו על הכרטיס המגנטי שיונפק להם. בעת שיגיעו לנמל התעופה הם יעבירו את הכרטיס, יעמדו מול המכונה שתשווה את הפרטים שבכרטיס המגנטי לפרטי הנוסע (צילום פנים) ויישאלו על המסך שתי שאלות: "האם יש לך נשק" ו"האם יש לך כבודה שאתה רוצה למסור".

אם התשובה לשתי השאלות תהיה שלילית, הנוסע יעבור לדיילות חברות התעופה כדי לבצע את הרישום לטיסה. לאחר מכן הוא יעבור לבדיקת כבודת היד (שיקוף) שאותה הוא יוכל לבצע רק אם אכן עבר את שלב התשאול החדש.

ברשות שדות התעופה מציינים כי השירות החדש יקל במיוחד על נוסעים הטסים בקביעות לאילת וממנה לצורך עבודה, עסקים או טיפולים רפואיים וימנע מהם עיכובים מיותרים. מדי שנה עוברים בטיסות הפנים ארציות בשדות התעופה השונים יותר ממיליון וחצי נוסעים.

שר התחבורה, ישראל כץ, שחנך את המערכת אמר כי "מדובר בשירות חדש שיאפשר מעבר עצמאי, נוח, קצר ויעיל תוך שמירה על רמת ביטחון גבוהה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר